عضو انجمن بهره‌وری ایران مطرح کرد

بهره‌وری نیروی انسانی عامل ارتقای سرمایه مالی شرکت‌ها/ نیروی انسانی متخصص سرمایه ملی است

عضو انجمن بهره‌وری ایران گفت: کشورهای پیشرفته و پیشرو از نیروی انسانی به خوبی استفاده می‌کنند و از آنجایی که سرمایه انسانی و نیروی انسانی متخصص یکی از مهمترین شاخص‌های بهره‌وری در دنیا و کشورهایی که به این مقوله پرداخته‌اند سرمایه مالی بهتری هم دارند.

صدیقه حسینی صفا، کارشناس ارشد و عضو انجمن بهره وری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با ارزیابی وضعیت بهره وری نیروی انسانی اظهار داشت: با توجه به آنکه 84 درصد سهم بهره وری در برنامه چهارم به نیروی انسانی پرداخته و در این رابطه وضعیت منابع انسانی در سطح سازمانها قابل بحث است.
 
وی ادامه داد: متولیان نیروی انسانی در درون سازمانها، واحد مدیریت منابع انسانی است که اغلب تحت عنوان نظام اداری فعالیت می کنند اما متاسفانه از این سرمایه بزرگ استفاده نمی شود.
 
* نیروی انسانی متخصص سرمایه ملی است  
 
عضو انجمن بهره وری ایران گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری نفت ثروت است اما نیروی انسانی متخصص سرمایه ملی است بنابراین تیم مدیریتی خبره ای باید در سازمان ها متولی مدیریت نیروی انسانی باشد.
 
حسینی صفا با بیان اینکه مدیریت پایدار با ارزش ترین دارایی شرکت ها محسوب می شود، افزود: سرمایه و نیروی انسانی ، دو نهاده اصلی در بهره وری است.
 
* افزایش سرمایه مالی شرکت ها با ارتقای بهره وری منابع انسانی
 
وی اضافه کرد: با توجه به متفاوت بودن نیروی انسانی ، مدیریت منابع انسانی با ارزش ترین دارایی شرکت و عامل اصلی ارتقای آن است که متاسفانه بعد عملیاتی و استرات‍‍ژیک آن در اغلب سازمان های ما مد نظر قرار نمی گیرد.
 
عضو انجمن بهره وری ایران با بیان اینکه تعداد محدودی از سازمان ها به خوبی به مدیریت منابع انسانی می پردازند، تصریح کرد: امیدواریم با تجهیز واحدهای منابع انسانی در سازمان ها توسط سازمان ملی بهره وری که متولی امر است، این واحدها در مدیریت منابع انسانی ، جذب و مدیریت نیروی انسانی متعهد و متخصص در راستای اهداف سازمان موفق عمل کنند.
 
حسینی صفا گفت: کشورهای پیشرفته و پیشرو از نیروی انسانی به خوبی استفاده می کنند و از آنجایی که سرمایه انسانی و نیروی انسانی متخصص یکی از مهمترین شاخص های بهره وری در دنیا و کشورهایی که به این مقوله پرداخته اند سرمایه مالی بهتری هم دارند.

* ارزیابی بهره‌وری نظام اداری موجب افزایش رقابت و کارایی در سازمان‌ها می‌شود
 
وی ادامه داد: سازمان ملی بهره وری باید در جهت دهی در افزایش بهره وری کشور بخصوص در افزایش بهره وری نیروی انسانی به همراه آموزش تخصصی نیروی انسانی از جوایزی با عنوان بهره وری نیروی انسانی بهره بگیریم.
 
عضو انجمن بهره وری ایران با اشاره به اینکه برای افزایش بهره وری سرمایه چاره ای جز افزایش بهره وری نیروی انسانی نیست، افزود: اگر در مدیریت نیروی انسانی و از دست دادن این سرمایه ملی غفلت کنیم ، وضعیت بهره وری کشور هیچ گاه بهبود نمی یابد.
 
حسینی صفا خاطر نشان کرد: مدل ارزیابی بهره وری نظام اداری و منابع انسانی که شامل اثر بخشی و کارایی است که ساده و روشن مفهوم بهره وری را انتقال وعملیاتی می کند و اگر در سطح سازمان ها قابل اجرا شود با تغییراتی در نظام اداری، مدیریت ارشد سازمانها با درک از منابع انسانی و از بین بردن ضعف های موجود و نتایج این ارزیابی عملکرد باعث افزایش رقابت و کارایی در سازمان می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید اراک
۱۳:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
کاشک شرکت ملی نفت اینارو میفهمید و4000 نفر داوطلبی رو که یک سال منتظر وبلاتکلیفشون گذاشته که از بهترین های کشورند رو براشون ارزش قائل میشد ومثل یه تفاله باهاشو رفتار نمیکرد.
علت پیشرفت کشور های غربی همین موضوع ست که برای نیرو کار خودشون ارزشش قائل میشن چه برسه به نخبه هاشون. به نخبه هاشون مسکن ماشین کار وهزار جور مزایا اختصاص میدن ولی تو ایران برعکس دقیقا .فقط همین 4000نفرو در 24 ساعت ضرب کنی میشه96000ساعت روزانه داره به خاطر یه بیمدیریتی تلف میشه حالا همین عدد رو در30 روز ودر 12 ضرب کنید
این تازه برای همین 4000 نفر نخبست
Iran (Islamic Republic of)
محمد قرقچیان
۱۰:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
با تشکر از مطلب عالیتان واقعا نیروی انسانی سرمایه اصلی هر شرکتی می باشد.
آخرین اخبار