رایزنی ظریف با وزرای خارجه الجزایر،اردن،پاکستان،مغرب و سودان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنين مقامات بين المللي در خصوص بحران غزه در تماس هاي تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر ، اردن ، پاكستان ، مغرب و سودان لزوم تحرک بین المللی بويژه از سوي كشورهاي اسلامي برای رفع محاصره از باریکه غزه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی با وزرای خارجه کشورهای مختلف و همچنين مقامات بين المللي در خصوص بحران غزه در تماس هاي تلفنی جداگانه با وزرای خارجه الجزایر،اردن ،پاكستان ، مغرب و سودان  لزوم تحرک بین المللی بويژه از سوي كشورهاي اسلامي برای رفع محاصره  از باریکه غزه را مورد تاکید قرار داد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در منطقه غزه ، ضرورت بازگشائی راههای ارسال کمکهای انساندوستانه به این منطقه را خاطر نشان ساخت و سرعت عمل در تامين نياز مردم غزه به دارو و تجهيزات پزشكي و مداواي مجروحان  با توجه به ابعاد ناگوار حملات صهيونيستها را ضروري توصيف كرد.  
 
محمدجواد ظریف در اين تماس هاي تلفني  اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیر متعهد در مجامع بین المللی برای فشار به رژيم اشغالگر قدس جهت پايان دادن به كشتار بيرحمانه مردم در باريكه تحت محاصره غزه را مورد تاكيد قرار داد و حمايت كشورهاي اسلامي از شرايط وخواسته هاي مردم غزه براي برقراري يك آتش بس پايدار را مهم و تعيين كننده خواند.
 
وزرای خارجه کشورهای الجزایر ، اردن ، پاکستان و مغرب نیز در این رایزنی تلفنی ضمن ابراز همدردي با مردم غزه اهمیت همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به مردم غزه و تامين نيازهاي ايشان در شرايط جاري را مورد تاكيد قرار دادند. 

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار