مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از کشت 80 درصد پنبه مازندران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، غلامرضا قنبری گفت: در سال زراعی جاری بیش از 945 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهشهر به کشت پنبه اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این راستا بالغ بر 38 تن بذر ارقام رایج توصیه شده از نوع بختگان و ساحل بین کشاورزان پنبه‌کار این شهرستان توزیع شد، از کشت مکانیزه و آبی پنبه در 75 درصد از مزارع پنبه این شهرستان خبر داد.

قنبری با اشاره به سابقه دیرینه کشت پنبه در شهرستان بهشهر تصریح کرد: شهرستان بهشهر بیش از 80 درصد سطح زیر کشت پنبه مازندران را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: پنبه‌کاران این شهرستان با داشتن دانش فنی و تجربیات ارزنده همه ساله در اعمال مدیریت قابل قبول مزارع پنبه و استحصال عملکرد مطلوب، موفق بوده‌اند.

این مسئول از افزایش 60 درصدی سطح سبز سویای این شهرستان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

قنبری اظهار داشت: سطح سبز دانه روغنی سویای شهرستان بهشهر زراعی جاری بالغ بر یک‌هزار و 500 هکتار بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 80 درصد کشت سویای منطقه به صورت تابستانه و حدود 40 درصد مزارع به صورت مکانیزه و یا انواع ردیف‌کارهای رایج کشت شد، افزود: در این راستا بیش از 100 تن انواع بذور از نوع رقم ساری توسط کشاورزان مصرف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: کشت سویا در این شهرستان هر ساله از اوایل اردیبهشت آغاز و تا اواخر تیر ماه ادامه می‌یابد.

وی در مورد کشت دانه روغنی کنجد نیز یادآور شد: بیش از 90 درصد کنجد مازندران در شهرستان بهشهر تولید می‌شود.

قنبری اظهار داشت: در سال زراعی جاری با افزایش 65 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کنجد در شهرستان بهشهر در مقایسه با سال گذشته 210 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت کنجد اختصاص یافته است.

ش
برچسب ها: کشت ، پنبه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.