اردبیل/

یک هزار و 425 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در اردبیل برپا شد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: همزمان با عید سعید فطر یک هزار و 425 پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مردم مومن و روزه‌دار اردبیل برپا خواهد شد.

بهروز زلالی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این پایگاه‌ها از اولین ساعات فردا در جلوی مصلاها، مساجد و میادین اصلی شهر برپا خواهد شد تا فطریه‌های مردم جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های کمیته امداد در محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر میزبان مردم مومن و روزه‌دار استان برای جمع‌آوری زکات و کفارات خواهد بود، افزود: در این زمینه یک هزار و 215 مسجد و مرکز نیکوکاری کمیته امداد نیز در بهتر برگزار شدن این طرح یاریگر کمیته امداد خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 210 پایگاه نیز در میادین اصلی شهر برای جمع‌آوری زکات فطریه هم استانی‌های اردبیل مستقر می‌شوند، بیان کرد: شماره حساب 0104989777002 نزد بانک ملی برای واریز مبالغ فطریه و کفارات مردم روزه‌دار استان در نظر گرفته شده است.

زلالی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به پرداخت زکات فطریه بسیار تاکید شده است، افزود: این امر سبب یاری رساندن به محرومان، فقرا و رفع احتیاجات اساسی آنها خواهد شد.

وی گفت: فطریه جمع‌آوری شده با نظر شورای مرکزی زکات کشور و دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حل مشکلات اساسی خانواده‌های مستحق و نیازمند هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل پرداخت فطریه را اسباب فزونی خیر و برکت در زندگی امت اسلامی بیان کرد و ادامه داد: لازمه گسترش عدالت اجتماعی در جامعه پیروی از احکام اسلامی است که در این باب پرداخت زکات فطریه نیز می‌تواند در محرومیت‌زدایی فقر از جامعه کمک قابل توجهی را داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، زکات ، فطریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.