قم/

تعامل مثبت وزارت کشور با حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: همکاری در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران باید از اهداف استراتژیک وزارت کشور باشد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم ؛مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: همکاری در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران باید از اهداف استراتژیک وزارت کشور باشد.

به گزارش دفتر مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی
تعامل وزارت کشور با حوزه‌های علمیه خواهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه وزرای کشور و بیشتر استانداران همراهی خوبی با حوزه‌های علمیه خواهران داشته و دارند و اکنون 406 واحد آموزشی با 65 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: بیش از هزار کانون، انجمن و هسته فرهنگی خواهران در سراسر کشور وجود دارد که قریب به 300 پژوهش قرآنی آماده چاپ، محصول این کانون‌ها است.
حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: توسعه حوزه‌های علمیه از اهداف استراتژیک نظام اسلامی است، بنابراین همکاری در توسعه حوزه‌های علمیه باید از اهداف استراتژیک وزارت کشور باشد
وی از طرحی خبر داد که قرار است با مشارکت برخی نهادهای استان قم، 10 مدرسه علمیه خواهران در 10 نقطه قم به ویژه در مناطق محروم این شهر احداث شود که در کنار این مراکز حوزوی، کتابخانه عمومی و کانون فرهنگی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: زمین‌هایی برای احداث این حوزه‌ها شناسایی شده و اگر زودتر در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد کار ساخت این حوزه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ارتقای فرهنگ عمومی و دینی در قم را نیازمند توجه جدی مسئولان دانست و تاکید کرد: بیشتر جمعیت ساکن در برخی مناطق شهری قم مهاجر و غیربومی هستند که باید برای ارتقای فرهنگ این افراد کارهای ویژه‌ای انجام شود.
حجت‌الاسلام جمشیدی توسعه معارف دین را یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: وزارت کشور هم زیاد می‌تواند کار کند و هم خوب کار کرده است.




برچسب ها: قم ، طرح ، ایجاد ، 10 ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.