امسال 301 پایگاه بهزیستی خراسان جنوبی كار جمع‌آوری زکات فطریه را در سطح استان خراسان جنوبی برعهده دارند.

به گزازش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 301 پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان فعالیت خواهند داشت، افزود: در این پایگاه‌ها 923 صندوق فطریه، کفاره، سهم سادات و فدیه مردم استان را جمع‌آوری خواهد کرد.

اکبری‌مطلق گفت: پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه در معابر اصلی شهرها و روستاهای استان، مصلی‌های نماز جمعه، میادین و مراکز ادارات و ادارات بهزیستی وجوه زکات و فطریه روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این نهاد در 256 پایگاه و 515 صندوق فطریه را جمع آوری کرده یادآور شد: در این پایگاه‌ها 174 میلیون و 214 هزار تومان فطریه جمع آوری شده است.

اکبری مطلق همچنین از توزیع سه هزار پاکت بین ادارات و نمایندگی‌های بهزیستی سراسر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: پرداخت هزینه‌های درمان، تهیه سبد کالا، تأمین هزینه‌های خانوار، تغذیه نیازمندان و مددجویان و موارد مشابه از دیگر مصارف زکات فطریه برای مددجویان زیرپوشش این نهاد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه های مراکز نگهداری معلولان بسیار بالا است، یادآور شد: نمازگزاران می‌توانند وجوه خود را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر و کمک به معلولان در اختیار بهزیستی قرار دهند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.