مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از دایر شدن یک هزار و 300 پایگاه جمع آوری زکات فطره مومنین روزه دار استان در روز عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈهدایت الله صفریˈ افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچون سال های گذشته در روز عید سعید فطر به ایجاد پایگاه های جمع آوری زکات فطره در مصلاهای برگزاری آیین پرشکوه نماز عید فطر، مساجد، حسینیه ها و میادین اصلی شهرها، بخش ها و روستاها اقدام می کند.

وی اظهارکرد: همچنین دفاتر این نهاد نیز در سطح استان، فطریه مردم را جمع آوری و در قالب کمک های مختلف بین نیازمندان استان توزیع می کنند.

صفری، در بیان اهمیت پرداخت زکات فطره و احکام آن اضافه کرد: تکمیل روزه ماه مبارک رمضان با پرداخت فطریه است و پرداخت نکردن آن در صورت توانایی، موجب محروم شدن از فضایل این ماه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین با تاکید بر اینکه یکی از حکمت های روزه در این است که انسان ها به یاد نیازمندان و فقرا باشند، اظهارکرد: به یقین پرداخت زکات فطره یکی از راه های رسیدن به کمال و از ابعاد اجتماعی حکمت روزه داری است.

وی در خصوص میزان فطریه اضافه کرد: مبلغ فطریه برای هر نفر چهار هزار و 500 تومان و کفاره نیز یک هزار و 500 تومان اعلام شده است و با توجه به اینکه 50 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان است، برنامه ریزی شده است تا مبالغ جمع آوری شده صرف نیازمندان شود.

این مسوول اضافه کرد: سال گذشته هشت میلیارد و 866 میلیون ریال زکات فطره و یک میلیارد و 772 میلیون ریال کفاره سادات جمع آوری شد و همچنین در روز قدس امسال نیز 60 میلیون ریال از طریق کمک های مردمی برای ستمدیدگان غزه جمع آوری شده است.

استان قزوین دارای یک میلیون و 201 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از 50 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند./ز

برچسب ها: پایگاه ، جمع آوری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.