کشورهای اروپایی با اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کشورهای اروپایی با اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه موافقت کردند.  

تحریم‌های جدید شامل محدودیت‌های تازه بر بخش‌های مالی، دفاعی و انرژی روسیه است که هزینه‌ها را برای روسیه به دلیل ادامه دخالت خود در امور داخلی اوکراین افزایش می‌دهد.

یک مقام اتحادیه اروپا پس از نشست سفیران ۲۸ کشور عضو در بروکسل گفت که بر سر بسته جدید تحریم‌های اقتصادی توافق سیاسی صورت گرفته است.

این تحریم‌ها شامل محدودیت دسترسی بانک‌های روسیه به بازارهای مالی، واردات سلاح، کالاهای با کاربرد دوگانه و فناوری‌های انرژی است.

همچنین هشت شخص و چهار نهاد دیگر به این تحریم‌ها اضافه شده‌اند که از جمله شامل چهار سرمایه‌دار نزدیک به ولادیمیر پوتین می‌شود.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا که قرار است از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته شود شمار افراد و نهاد‌های تحریم شده در روسیه و اوکراین را به ۸۷ شخص و ۲۰ نهاد می‌رساند.

اتحادیه اروپا تاکنون مجازات‌هایی علیه افراد، شرکت‌ها و موسساتی که در بحران اوکراین دست دارند وضع کرده که شامل ضبط دارایی‌ها و ممنوعیت صدور ویزا برای آن‌ها می‌شود.


همچنین هرمان فان رومپوی رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم های گسترده اقتصادی این اتحادیه علیه روسیه که روز سه شنبه تصویب شد قرار است " یک هشدار جدی و شدید " باشد اما در صورتی که مسکو در خصوص اوکراین تغییر رویکرد دهد، این تحریم ها را می توان لغو کرد.

 فان رومپوی در بیانیه ای اعلام کرد تحریم ها علیه بخش های مالی، دفاعی و انرژی هشداری جدی و شدید است مبنی بر اینکه اقدامات روسیه در اوکراین قابل تحمل نیست اما اگر مسکو تغییر مسیر دهد، آنگاه اتحادیه اروپا نیز « آماده است تصمیمات خود را لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار