نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان آرسنیک موجود در آب آشامیدنی رفسنجان بسیار بالاتر ازحد مجاز است و برای سلامتی مردم ضرر دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان؛دکتر حسین آذین ضمن بیان این مطلب افزود:برای اصلاح این امر پروژه انتقال آب آشامیدنی از استان چهارمحال و بختیاری و خلیج فارس عملیاتی می شود.


وی توجه به کیفیت آب آشامیدنی رفسنجان را ضروری دانست و تصریح کرد:با پیگیری و جلسات متعدد با وزیر نیرو، گروهی برای بررسی املاح این آب در بخش های مختلف حضور یافتند و در خصوص این مشکل چاره اندیشی می شود.


آذین از اجرای مطالعات مرحله اول انتقال آب از چهارمحال و بختیاری به شمال استان کرمان به میزان 180 میلیون متر مکعب ابراز امیدواری کرد و افزود:در حال تلاش برای جذب بودجه مناسب برای این امر هستیم.


وی گفت:انتقال آب از خلیج فارس نیز برای بخش های صنعت و کشاورزی از پروژه های دیگری است که به مرحله اخذ مجوز رسیده است و تا 4 سال آینده به بهره برداری می رسد.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی میزان تخصیص کلی آب را یک و دو دهم میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: این پروژه در سه مرحله400 میلیون متر مکعبی انجام می شود که مرحله اول آن شامل رفسنجان، سیرجان و شهربابک با مجموع اعتبار 10 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا می شود.


وی به برآورده شدن نیاز آب آشامیدنی 45روستای منطقه نوق رفسنجان با حفر چاه آب در منطقه داوران اشاره و خاطرنشان کرد:با تأمین هزینه ای حدود 7 میلیارد ریال از سوی مؤسسه عدالت ، مشکل آب آشامیدنی 45 روستای این بخش رفع خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، آب ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.