امام جمعه موقت قزوین گفت: عید به معنای بازگشت به فطرت الهی است و به همین دلیل مردم مسلمان روز عید فطر را جشن می گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی با تبریک فرارسیدن عید فطر به تمامی کسانی که توانسته اند از این ماه پر فضیلت بهره ببرند اظهار کرد: امیدوارم که مردم عید فطر را با تمام وجود خود احساس کنند چرا که عید از معنای "عود" می آید.


وی افزود: انسان پس از یک ماه تمرین دعا، مناجات و ارتباط خدا، لایه های کدورت، کینه، شرک، ریا و جهالت را از چهره خود پاک می کند و هنگامی که این ماه شریف به پایان می رسد این انسان پاک شده و فطرت شسته شده از همه بدی ها به فطرت خدایی تبدیل می شود.


امام جمعه موقت قزوین گفت: در چنین حالتی انسان به فطرت خود بازمی گردد و عید به معنای بازگشت به فطرت الهی است و به همین دلیل مردم مسلمان جشن می گیرند.


عابدینی خاطرنشان کرد: انسانی که به این زیبایی فطرت خود را الهی می کند در همه زمینه های اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی و در عرصه های اعتقادی انسان دیگری شده است و در عرصه اعتقادات با شفافیت و نورانیت بیشتری خداوند را ملاقات می کند.


مسئول نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین عنوان کرد: انسان در مسیر بندگی با شوق و ذوق بیشتری به عبادت و قرآن روی می آورد و همین انسان در عرصه ارتباطات انسانی- اجتماعی به بسیاری از مسایل که در گذشته نسبت به پرداختن آن غافل بود می پردازد.


وی افزود: انسانی که به فطرت الهی باز می گردد هرگز راضی نمی شود که دلی را برنجاند، به کسی ستم کند و حتی راضی نمی شود که ستم کردن را مشاهده کند، یعنی در مسئله غزه و داعش، ناهنجاری های صهیونیست مسلمانان را رنج می دهد و احساس رسالت در قبال مظلومان می کند.


عابدینی اظهار کرد: انسانی که به فطرت الهی بازگشته انسانی است که تولد دوباره یافته است، یعنی هنگامی که عید فطر فرا می رسد هر انسانی که آداب ماه رمضان و آموزه های قرآنی را پشت سر گذاشته است انسانی است که در حقیقت شاهد ولادت دوباره خود است.



امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: روز عید فطر روزی است که انسان به ولادت معنوی می رسد و این روز بزرگ را به تمامی مسلمانان تبریک می گوییم
.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.