الاهرام:

سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایتهای اسرائیل تعجب آور است

روزنامه الاهرام سکوت شک برانگیز جامعه بین المللی و کشورهای بزرگ را در برابر جنایت های رژیم صیهونیستی در حق فلسطینیان تعجب آور توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الاهرام چاپ مصر در سرمقاله شماره امروز خود با عنوان "سکوت بین المللی در برابر جنایت‌های اسرائیل" نوشت: حملات وحشیانه اسرائیل به فلسطینیان بی دفاع که در غزه تحت محاصره به سر می برند، از همه خطوط قرمز فراتر رفته است. از آغاز تهاجم به غزه این رژیم جنایت های ضد بشریت مرتکب شده است که باید با مجازات جامعه بین المللی رو به رو شود. مسئله تعجب آور، سکوت شک برانگیز جامعه بین المللی و کشورهای بزرگ در برابر جنایت های اسرائیل در حق فلسطینیان است، بلکه گستاخی برخی کشورهای بزرگ به حدی رسیده است که در نشست های مطبوعاتی و در محافل بین المللی این جنایت ها را توجیه می‌کنند. 

آنان می‌گویند اسرائیل از مردم خود  در برابر "موشکهای فلسطینی" دفاع می‌کنند. باوجود تعداد زیاد موشکهای فلسطینی، اما  تا کنون یک نفر بر اثر اصابت این موشک ها کشته نشده است. درمقابل، براثر جنایت های اسرائیل در نوار غزه بیش از 1400 نفر شهید و حدود هفت هزار نفر زخمی شدند. در همین حال، صدها خانه، مساجد و تنها نیروگاه برق این منطقه به دست نیروهای اسرائیلی تخریب شد.

این روزنامه در ادامه افزود: سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایتهای اسرائیل در غزه یک جنایت در حق بشریت به شمار می رود. تاریخ مواضع ضعیف سازمان ملل و شورای امنیت را نخواهد بخشید حتی صدای روسیه و چین - که قبلا از آرمان فلسطین حمایت می کردند- نیز خاموش شده است. با وجود برگزاری تظاهرات در اعتراض به حملات اسرائیل به مردم غزه در کشورهای غربی و آسیایی اما هنوز مواضع کشورهای بزرگ و تاثیر گذار ناامید کننده است و از بیانیه محکومیت فراتر نرفته است که ارزش جوهری را ندارد که با آن نوشته می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار