معاون دانشجویان داخل وزارت علوم خبر داد

تسهیلات جدید برای ایرانیان خارج از کشور/ "پذیرش بدون کنکور" و "تخفیف شهریه" از مفاد آئین نامه

سازمان امور دانشجویان براساس آئین نامه پیش بینی شده تسهیلات جدیدی در رابطه با میزان شهریه و پذیرش بدون کنکور برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته که البته هنوز به امضا وزیر نرسیده است.

ابوالحسن ریاضی معاون دانشجویان داخل وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص ادامه تحصیل ایرانیان خارج از کشور در داخل کشور تسهیلاتی از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته شده است، البته تسهیلات فراهم شده جهت تحصیل در دانشگاههای برتر نیست اما دانشجویان می توانند در سایر دانشگاههای کشور به تحصیل خود ادامه دهند.

وی افزود: البته این آئین نامه جدید پیش بینی شده است اما هنوز به تائید وزیر علوم نرسیده است چنانچه تسهیلات در گذشته در مقاطع کارشناسی ارشد ایجاد شده بود اما برای مقطع کارشناسی چنین تسهیلاتی وجود نداشت. این امکان هم اکنون فراهم شده است، البته با توجه به رقابتی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، در این مقاطع پذیرش دانشجو با محدودیت روبرو هستیم.

ریاضی تصریح کرد: این دانشجویان می توانند به صورت مستقیم از دانشگاه پذیرش را دریافت کنند و یا اینکه از طریق شورای انتقال سازمان امور دانشجویان درخواست خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این تسهیلات چه مواردی است، اظهار داشت:در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که برای ایرانیان که دانش آموز هستند و حتی اگر زبان فارسی را خوب فرا نگرفته‌اند، تسهیلاتی ایجاد شد که بتوانند به شکل پذیرش بدون کنکور البته در صورتی که معدل خوبی داشته باشند در دانشگاههای کشور پذیرش شوند، یکی دیگر از تسهیلات ایجاد شده برای این دسته از دانشجویان در خصوص بحث شهریه است که البته در این مورد نیز در مقاطع مختلف تسهیلات برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این دوره از آئین نامه تنها در خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار