فیلیپ هاموند خواستار برقراری فوری آتش‌بس بشردوستانه در غزه شد

وزیر خارجه انگلیس خواستار برقراری فوری آتش بس بشردوستانه در غزه شد و گفت ولویت اول، پایان دادن به رنج و عذاب مردم غزه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه انگلیس ، "فیلیپ هاموند" در واکنش به فروپاشی آتش بس در  غزه  ضمن این که خواستار برقراری فوری آتش بس بشردوستانه  در غزه شد.

وی گفت: اولویت اول ، پایان دادن به رنج و عذاب مردم غزه است.

هاموند در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا دیپلماسی در رژیم صهیونیستی مرده است یا نه ، گفت: نه دیپلماسی هنوز نمرده است. ما همیشه تلاش می کنیم اما خیلی غم انگیز است که آتش بسی که همه ما برای برقراری آن خیلی تلاش کردیم، به این زودی از هم پاشید و اگر گزارش‌ها مبنی بر این که حماس آتش بس را نقض کرده است، صحیح باشد، مسئله خیلی جدی خواهد بود. ربوده شدن یک سرباز اسرائیلی نیز برقراری مجدد آتش بس را سخت‌تر می‌کند.

وی درباره گزارش‌ها مبنی بر این که سرباز صهیونیست ربوده شده انگلیسی است، گفت:ما اطلاعاتی برای تایید این موضوع نداریم. اخبار را شنیده ایم و تحقیق می کنیم.

از وی پرسیده شد: از ناتوانی شما در انتقاد صریح از دولت رژیم صهیونیستی انتقاد می شود. آیا فکر می کنید اسرائیل در چند هفته گذشته زیاده روی کرده است؟

وزیر خارجه انگلیس در جواب گفت: من در جریان این درگیری بارها گفته ام که همه طرف ها باید مطابق قوانین بین المللی رفتار کنند. اما آنچه که مورد تاکید ما و همکارانمان است ، تلاش برای اعمال نفوذ در پشت صحنه برای برقراری آتش بس بوده است. به یک آتش بس بشردوستانه فوری نیاز داریم. پایان رنج و عذاب مردم غزه اولویت اول است. بعد ازآن می توانیم درباره مسائل دیگر گفتگو کنیم. اما الان باید در دو طرف نفوذ کنیم و به این جنگ که فلسطینیان را بین حماس و ارتش اسرائیل گرفتار کرده است ، پایان دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار