مشهد/ مدیرکل غذا و داروی وزارت بهداشت خبر داد:

هزينه 80 ميليارد توماني براي تأمين داروهاي بيماران صعب العلاج

امیرحسین جمشیدی در دیدار با اعضای موسسه خیریه بیماران خاص حضرت علی اصغر سبزوار با بیان اینکه برنامه‌ای 16 ماهه برای تأمین فرآورده ‌های مورد نیاز ساخت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج در دستور وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم برای تأمین این فرآورده‌های خاص که از کشورهای محدودی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس وارد می‌شود یارانه دولتی داده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد

وی با بیان اینکه کمبودهای زیادی در حوزه تأمین غذا و داروهای این بیماران وجود دارد گفت : بیش از 32 قلم از این داروها به صورت شیرهای خشک از کشورهای معدود و خاصی وارد می‌شود و هزینه هر یک از آنها برای مصرف کنندگان بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان است که ما با پرداخت یارانه فقط 600 هزار تومان از مصرف کنندگان دریافت می‌کنیم.

مدیرکل غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه آمار درستی از تعداد بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد، اضافه کرد: این مسئله ما را با مشکلات زیادی در حوزه واردات و تأمین این داروها مواجه کرده است.

جمشیدی از برنامه‌ریزی‌ برای شناسایی و ساماندهی تعداد بیماران خاص و صعب العلاج درکشور خبر داد و گفت: این کار جزو وظایف سازمان غذا و دارو نیست، اما این طرح درحال اجراست تا بتوانیم با شناسایی این افراد خدمات بهتری به آنان ارائه کنیم.

وی افزود: هم اکنون مهمترین برنامه ما رفع دغدغه این بیماران در حوزه تأمین غذا و داروست که در این زمینه واردات این محصولات از کشورهای تولید کننده در دستور کار قرار دارد./س

 

برچسب ها: دارو ، بیمار ، صعب ، العلاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.