مشهد/

وزير ورزش وجوانان : توسعه ورزش همگاني مهمترين دستاورد المپياد ورزشي محلات

رشد ورزش قهرمانی و توسعه ورزش همگانی مهمترین دستاورد المپیاد ورزشی محلات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح نخستین المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابورگفت: برگزاری این المپیاد با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ورزش همگانی زیربنای اصلی و به منزله دامنه کوهی است که ورزش قهرمانی قله آن محسوب می شود،کار ارزشمندیست و موجب تقویت و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی می شود.

محمود گودرزی در این مراسم از اختصاص 10 درصد بودجه فدراسیون ها به ورزش همگانی و حمایت این وزارتخانه از برگزاری این قبیل جشنواره ها در شهرستان های کشور خبر داد و گفت: ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی و التیام بخشی به بیماریهای روحی و جسمانی بسیار موثر است و هر اندازه برای توسعه ورزش بویژه ورزش همگانی و قهرمانی بیشتر سرمایه گذاری و هزینه شود هزینه های درمانی، بهداشتی و بزه های اجتماعی بیشتر کاهش می یابد.

وی در ادامه درباره طرح های نیمه تمام این وزارتخانه نیز گفت: 3 هزار و 320 طرح نیمه تمام داریم که تکمیل آنها 40 سال طول می کشد اما با همکاری مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وتصویب قانون مناسب این زمان را کاهش خواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین از اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال برای توسعه و تقویت ورزش شهرستان نیشابور علاوه بر کمک ها و ردیف های اعتباری استانداری خراسان رضوی خبر داد.

در پایان این مراسم مشعل اصلی و 30 مشعل المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابور به مدد وزیر ورزش و جوانان و 30 نفر از قهرمانان ورزشی خراسان رضوی و نیشابور روشن و برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی اجرا شد.

نخستین المپیاد ورزشی محلات شهرستان نیشابور در 2 بخش آقایان و بانوان در 6 رده سنی و 42 رشته تیمی و انفرادی به مدت 40 روز در این شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ورزش ، همگانی ، المپیاد ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.