اراک/

مردم به تبلیغات دروغین درمان قطعی دیابت نوع 2 توجه نکنند

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مردم به تبلیغات دروغین درمان قطعی دیابت نوع دو توجهی نکنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،بابک عشرتی اظهار داشت: بیماری دیابت نوع دو در نتیجه عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی و یا ناتوانی از استفاده بهینه از انسولین به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل بروز این بیماری مصرف مواد غذایی پر انرژی مثل چربی‌ها، نشاسته‌ها و همچنین کم تحرکی است که می‌طلبد افراد برای عدم ابتلا به این بیماری ضمن داشتن تحرک بدنی بالا از مصرف مواد غذایی پر انرژی خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تشنگی، پُر ادراری، تاری دید، تحریک پذیری، بی حسی یا سوزش دست و پا، عفونت مکرر لثه، پوست و مثانه، عدم بهبودی زخم‌ها و خستگی زیاد غیر قابل توجیه را از علائم بروز این بیماری عنوان و خاطر نشان کرد: این بیماری در مراحل اولیه با تغییر شیوه زندگی اعم از تغذیه سالم، فعالیت بدنی و نیز کنترل استرس قابل درمان خواهد بود.

عشرتی با اشاره به افزایش تبلیغات ماهواره‌ای مبنی بر درمان قطعی بیماری دیابت نوع دو گفت: رابطه بین عمل جراحی و درمان دیابت نوع دو هنوز به اثبات نرسیده و در دستورالعمل‌ها و کتب پزشکی نیز توصیه نشده که می‌طلبد افراد به این نوع تبلیغات توجه داشته و با سلامت خود بازی نکنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اراک ، دیابت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.