ورود 70 درصد کارآموزان فنی و حرفه ای تهران به بازار کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ورود بیش از 70 درصد کارآموزان دوره های تخصصی و مهارتی آموزش فنی و حرفه ای در بازار کار خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا خانپور به تشریح اهداف و برنامه های هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای پرداخت و گفت: توسعه و ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام شده، اولویت اول هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تبیین جایگاه و ضرورت توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کسب و کار و کارآفرینی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار و اطلاع رسانی هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در سطوح مختلف را از دیگر اهداف بزرگداشت هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای عنوان کرد.

وی با اعلام شروع هفته ملی مهارت را از تاریخ 11 تا 17 مرداد ماه اعلام و بیان کرد: این هفته با عناوین و رویکرد کارآفرینی، فرهنگ کار و مهارت آموزی، مردم، مدیریت جهادی، خصوصی سازی، جوانان، دیپلماسی مهارت، افق چشم انداز 1404، کارآموز، دانشجو، اشتغال مولد، نخبگان مهارتی، عزم ملی، اقتصاد مقاومتی؛ زنان، تعالی سبک زندگی، توسعه پایدار و مربی توانمندسازی و تولید ملی به ترویج آموزش های مهارتی پرداخته خواهد شد.

خانپور با اشاره به آموزش و سنجش مهارت سالانه 350 هزار نفر از جوانان استان تهران، اظهار داشت: بیش از 3000 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در کنار 31 مرکز ثابت دولتی با ارائه آموزش های مهارتی به آماده نمودن جوانان جهت ورود به بازار کار مشغول فعالیت می باشند و خروجی اثربخش را در سطح کشور دارند.

رییس ستاد اجرایی بزرگداشت هفته مهارت استان تهران حرف فعال در رشته های مختلف در استان را بیش از 500 حرفه عنوان کرد و افزود: با شناسایی مشاغل جدید و تدوین استانداردهای بین المللی حرفه های مربوطه در آینده شاهد حل معضل بیکاری و اشتغال بیش از پیش جوانان پایتخت ایران اسلامی خواهیم بود.

وی با اعلام این مطلب که 70 درصد خروجی کارگاه های صنعتی و فنی مورد تقاضای جامعه، جذب بازار کار می شوند، تصریح کرد: بیش از 50 درصد کارآموزان مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد را دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و این نشان از تعامل و همکاری بسیار خوب آموزش عالی و مراکز آموزشی زیر مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران به تلفیق علم، فن، هنر و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با کسب مهارت های فنی و حرفه ای و آشنایی آنان با دنیای واقعی کسب و  کار تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.