وقتی مانکنهای ایرانی جلوه‌گر سبکهای غربی می‌شوند

در خیابانهای شمالی شهر تهران ماهانه چندین شوی لباس به صورت غیرقانونی و بدون نظارت هیچ نهادی برگزار می‌شود ، شوهایی که عامل اصلی تغییر دهنده سلیقه مردم در انتخاب مد و سبک لباس هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دختران جوان با ویژگیهای خاص مانکنهایی هستند که برای تبلیغ لباسهای گوناگون از آنها استفاده می‌شود ، مانکنهایی که با لباسها غربی بر صحنه پرزرق و برق سالنهای مد در حال رفت و آمد هستند و پس از تبلیغ لباسها که همگی دارای قیمتهای گزافی هستند ، مبلغ قابل توجیهی را دریافت می‌کنند.


حسین ابراهیمی مقدم آسیب‌شناس اجتماعی در مورد برگزاری این شوهای غیرقانونی گفت: از سه بعد می‌توان به این قضیه نگاه کرد بعد اول پدیده‌های مانکن است که عمدتا این افراد باید از وضعیت اندامی و جسمانی خاصی برخوردار باشند و دیده شوند که برای رسیدن به آن به شدت تحمل می‌کنند که هم منجر به بعضی از اختلالات جسمانی و هم حالتهای روانشناسی مثل بیماری بی‌اشتهایی روانی، اضطراب و افسردگی می‌شود از جمله بیماریهای جسمی می‌توان به پوکی استخوان، مشکلات معده و روده، سرگیجه‌های متعدد، نارسایی خون به مغز و مشکلات دیگر اشاره کرد.

وی ادامه گفت: بعد دیگری این قضیه تجمع عده‌ای از افراد به صورت غیرقانونی و احتمالا غیر شرعی است چون در پاره‌ای از موارد کسانی که به عنوان تولیدکننده یا فروشنده این اجناس هستند از جنس مخالف هستند و حضور آنها در آن جمع دارای اشکلات شرعی و قانونی است.

مقدم در ادامه افزود: بعد سوم شوهای غیر قانونی ترویج پدیده‌های مدگرایی است به طوری که جوانان به جای این که به دنبال یک پوشش ساده و سالم اسلامی باشند بیشتر انرژی و فکر خود را برای حل مسائل و مشکلات موجود در جامعه صرف کنند فقط در راستای ریختن پولهای گزاف خانواده خود به جیب طراحان مد کشورهای اروپایی و آمریکایی و به طوررسمی فرانسوی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این قضیه در دراز مدت هم بی‌توجهی به هم‌نوعان این افراد به دنبال کسب درآمدهای متفاوت دیگر و یا احیانا خدایی نکرده درآمدهای نامشروع بیشتر که بار روانی و یا موقعیت ناخوشایندی می‌تواند برای آنها به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مانکن ، جلوه ، سلیقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار