مشعل:فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را دارند/ آقای کری لطفا به مواضع حماس خوب گوش کن!

رییس دفتر سیاسی حماس گفت:فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه سی ان ان تاکید کرد:فلسطینی‌ها حق دفاع از خود را دارند.

خالد مشعل تاکید کرد، فلسطینی‌ها حق دفاع از خود و برخورد با نظامیان رژیم صهیونیستی داخل باریکه غزه را دارند.

وی در ادامه تاکید کرد بمباران تونل‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی در خلال آتش "امری غیرقابل پذیرش" است.

قبل از پخش این مصاحبه "نیک رابرتسون" خبرنگار ارشد بین‌المللی سی‌ان ان درباره موضوعات گفتگوی خود با "خالد مشعل" توضیح داد و گفت: حماس برای آتش بس انساندوستانه آماده است اما این آتش بس شروطی دارد و اسرائیل باید به محاصره ی غزه پایان بدهد. خالد مشعل گفت اسرائیل باید از فشار به نوار غزه بکاهد، فرودگاه باید باز شود و مردم غزه باید به دریا دسترسی داشته باشند تا بتوانند زندگی آسانی داشته باشند.

مجری پرسید: از همان آغاز به روشنی این درک وجود داشت که اسرائیل در زمان آتش بس خواهد توانست تونل ها را ویران کند. این چیزی است که آنها می گویند و آن را انجام می دهند. آنها می گویند شما با حمله به نظامیان اسرائیلی، آتش بس را نقض کردید. آنها شما را مقصر می دانند.

مشعل گفت: اسرائیلی ها موضوع آتش بس را به جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا گفته بودند اما ما این موضع اسرائیل را رد کردیم. ما به آقای کری گفته بودیم که موضع ما چیست. شما می توانید از شخص آقای کری بپرسید. ما از طریق دکتر "خالد العطیه"  وزیر امور خارجه ی قطر به جان کری گفته بودیم که موضع اسرائیل قابل پذیرش  نیست چون آتش بس ، آتش بس است اما حضور نیروهای اسرائیلی در داخل غزه و ویران کردن تونل ها به معنی  تهاجم است. تهاجم یعنی اینکه آنها در سرزمین های غزه هستند ما به همین علت به آقای کری گفته بودیم که مقاومت فلسطین حق دارد از خود دفاع کند و حق دارد به نیروهای مهاجم اسرائیلی پاسخ بدهد که در داخل سرزمین غزه هستند و ابزارهای لازم را هم در اختیار دارند. 

خالد مشعل ادامه داد: ما آقای جان کری را فریب ندادیم و ما اسرائیلی ها را هم فریب ندادیم. ما با افتخار مبارزه می کنیم. ما به همه گفتیم که این موضع ما است از این رو آنها هستند که باید مسئول این امر باشند. آقای کری لطفا به موضع ما به دقت گوش کن.

در ادامه خبرنگار سی ان ان درباره ی این مصاحبه توضیح داد: خالد مشعل در مصاحبه گفت که حماس از قبل اعلام کرده بود که شروط آتش بس  را نمی پذیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مشعل ، فلسطین ، دفاع ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار