سرمقاله روزنامه ایندیپندنت؛

اسرائیل به عنوان رژیمی بی‌رحم در سطح جهان مبدل شده/ قدرت حماس بیشتر شده است

روزنامه ایندیپندنت در سرمقاله خود ضمن اعلام شکست سیاست رژیم صهیونیستی در مواجهه با گروه‌های مقاومت، تاکید کرد اسرائیل به عنوان رژیمی بی‌رحم در سطح جهان مبدل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه در سرمقاله خود مقاله‌ای به قلم "پاتریک کاکبرن" تحت عنوان "درگیری در غزه؛اسرائیل از 26 روز خونین گذشته چه به دست آورده؟" منتشر کرد که در آن "کوبرن" نوشت: جهانیان بر باریکه غزه تمرکز پیدا کردند اما نظر جهانی هم اکنون بر این اساس است که حماس بیشتر از آن چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کردند، قدرتمند است و رژیم عبری بی‌رحم و سردرگم به نظر می‌رسد.

وی در ادامه با طرح پرسشی با این عنوان که اسرائیل پس از 26 روز بمباران خونین باریکه غزه به شکلی که مناطق زیادی از غزه تخریب شده، چه حاصلی به دست آورده؟ نوشت: عملیات نظامی اخیر اسرائیل خواه بر ضد باریکه غزه و خواه در جنوب لبنان با توسل به آتش گسترده با هدف وارد کردن خسارات زیاد به طرف مقابل صورت گرفت اما بیشتر قربانیان و مجروحان این دو جنگ را عیرنظامیان تشکیل می‌دهند.

"کوبرن" با اشاره به اینکه فرماندهان اسرائیلی هم اکنون فاش کردند که برتری نظامی آنها شکست خورده است و آنها نتوانستند دستاوردهای سیاسی از فلسطینی‌ها به دست آورند، افزود: در این حالت به نظر می‌رسد قدرت حماس از آن چیزی که یک ماه پیش بود، بیشتر شده است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: موضوع فلسطین بار دیگر و پس از انقلاب‌های عربی به کانون توجه جهانیان بازگشته و این مورد پس از دشواری در زندگی 4 میلیون فلسطینی که در باریکه غزه و کرانه غربی به دور از انظار گذران عمر می‌کنند، اتفاق افتاد.

وی در پایان نوشت: نقطه ضعف بزرگ در اسرائیلی‌ها این است که آنها تبلیغات سیاسی که رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند، باور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار