60 درصد مهارت آموزان فني و حرفه اي ليسانس دارند/ آموزش 350 هزار مهارت جو در آموزشگاه ها

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران گفت:‌ بيش از 60 درصد مراجعان به مراكز آموزش فني و حرفه اي را فارغ التحصيلان و دانشجويان تشكيل مي دهند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مرضيه محمدي، حميدرضا خانپور با اشاره به آغاز هفته مهارت و كارآفريني تا پايان هفته ،گفت:‌ در يك سال اخير بيش از350 هزار نفر از جوانان استان تهران در مراكز فني و حرفه اي آموزش ديده اند.

وي با بيان اينكه 500 حرفه در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آموزش داده مي شود، عنوان كرد: بیش از 3000 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در کنار 31 مرکز ثابت دولتی با ارائه آموزش های مهارتی به آماده كردن جوانان جهت ورود به بازار کار مشغول فعالیت هستند و خروجی اثربخش را در سطح کشور دارند.

مديركل آموزش فني و حرفه اي استان تهران گفت:‌ قرار است تفاهمنامه اي با اتحاديه ها و اصناف در بخش هاي صنعت،خدمات،كشاورزي و فرهنگ و هنر داشته باشيم تا مهارت آموزان بعد از آموزش وارد بازار كار شوند.
 
خانپور با اعلام اينكه استقبال از حرفه هاي خدماتي در آموزشگا ها بيشتر از ساير مهارت ها است، افزود: رشته هاي آرايش و پيرايش،خياطي و قاليبافي از استقبال بيشتري برخوردار است.

وي با اشاره به استقبال گسترده زنان استان از مهارت آموزي گفت:  از تعداد 357 هزار مهارت آموز در يك سال گذشته، 172 هزار و 447 نفر زن و 184 هزار و 262 هزار نفر مرد بودند و از اين تعداد 135 هزار و 354 هزار نفر توسط آموزشگاه هاي آزاد و25هزار نفر در 31 مركز دولتي استان آموزش ديدند.

به گفته مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان 220 هزار نفر از كل آموزش ديده هاي استان موفق به اخذ مدرك شده اند.

وی گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي كاربلدي و آچار به دستي رابه جوانان آموزش مي دهد كه قطعا زمينه كار پايدار براي آنها را فراهم مي كند.

خانپور آموزش هاي فني و حرفه اي را حلقه مفقوده بين صنعت و دانشگاه دانسته و افزود:  بيش از 60 درصد مراجعان به مراكز آموزش فني و حرفه اي فارغ التحصيلان دانشگاهي يا دانشجويان هستند كه  اين نشان مي دهد دانشجويان در دانشگاه ها با دنياي واقعي كار آشنا نمي شوند و اين حلقه مفقوده را آموزشگاه هاي فني و حرفه اي پر مي كنند.

وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد آموزش ها در مراكز دولتي و خصوصي ما عملي است گفت: در دانشگاه ها حتي در رشته هاي فني كمتر از 25 درصد كار عملي است تا جايي كه در شهر ري مهارت آموزي داريم كه فارغ التحصيل دكتري در رشته برق است.فردي كه در رشته برق فارغ التحصيل است بيشتر تئوري مي داند اما از روز اول كارموز ما آچار به دست است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.