رنواسپارک SRTO1E؛

اولین خودرو الکتریکی که مورد تأیید FIA قرار گرفت

پنج غول بزرگ خودروسازی در ساخت نخستین خودروی الکتریکی برای شرکت در اولین دوره مسابقات فرمول‌E قهرمانی جهان در پکن با یکدیگر همکاری کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اولین خودروی الکتریکی برای حضور در نخستین دوره مسابقات فرمول E در پکن مورد تأیید نهایی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و موتورسواری قرار گرفت.

مسابقات فرمول E که تنها خودروهای الکتریکی حضور دارند بهانه‌ای است برای هدایت کمپانی‌های خودرو‌سازی در جهت ارتقاء خودروها با سوخت پاک.

سازندگان خودروهای الکتریکی باید مشخصات فنی خودروهای خود را با استانداردهای FIA  تطبیق دهند.

SPARK – RENAWLT SRT- O1E نخستین خودرویی است که برای حضور در رقابت‌های فرمول E از فدراسیون جهانی چراغ سبز دریافت کرد و مقدر شده در اولین دوره مسابقات فرمول E در پکن تمام تیم‌ها با این خودرو حضور داشته باشند.

مسئولیت ساخت این خودرو را شرکت تازه‌کار فرانسوی "اسپارک ریسینگ تکنولوژی" با مدیریت "فردریک وانسوز" و با همکاری کمپانی‌های بزرگ و پیشرو در صنعت خودروسازی برعهده داشته است.

کمپانی ایتالیایی داپار که بیش از 40 سال در زمینه مسابقات اتومبیلرانی تجربه دارد یک شاسی مونوکوک یک تکه با آیرودینامیک برتر برای این خودرو طراحی کرده است که شتاب کم نظیر صفر تا صد کیلو متر بر ساعت را طی 3 ثانیه به آن بخشیده است.

این شاسی از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است و فوق‌العاده سبک و مستحکم است و بطور کامل با تست تصادف FIA 2014 تطبیق یافته است.

منبع تأمین نیرو و تنظیمات الکترونیک این خودرو را گروه خودروسازی مک لارن برعهده داشته است.

کمپانی معروف ویلیامز باتری‌های مورد نیاز رنواسپارک را تأمین کرده است. یک باتری 200 کیلووات بر ساعت که معادل 20 اسب بخار نیرو تولید می‌کند البته سرعت خودرو به 240 کیلومتر بر ساعت محدوده شده است.

شرکت خودروسازی HEWLAND نیز جعبه دنده سکوئنشال مجهز به پدال‌های تعویض دنده روی فرمان را عرضه کرده است که در این قسمت از خودرو کاهش هزینه نیز مدنظر قرار گرفته است.

لاستیک اختصاصی 18 اینچی میشلین هم قادر به ارائه عملکرد مناسبی در شرایط مختلف جاده‌ای اعم از خشک و مرطوب است.

 نظارت بر یکپارچه‌سازی تیم‌ها نیز بر عهده شرکت رنو غول فن‌آوری خودرو بوده است. این کمپانی متخصص در مسابقات اتومبیرانی با سوابق درخشان خود در مقوله‌های فرمول یک نقش بسزایی در پروژه ساخت رنو اسپارک داشته است.

این خودرو از میزان آلایندگی صفر برخوردار است و رنو با مدیریت این پروژه در صدد است تا حد و مرز خودروهای الکتریکی را از بین بردارد و نیازهای واقعی دنیای امروز را در زمینه خودروهای پاک برطرف سازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار