روند بازشماری و بررسی 100 درصدی آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، پس از ٩ روز توقف، صبح امروز بدون حضور نمایندگان ستاد انتخاباتی دکتر عبدالله مجدداً آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  - منطقه خراسان و به نقل از آوا، احمدیوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: دیگر هیچ تاخیری در روند بازشماری آرا قابل قبول نیست.

روند بررسی آرا بار سوم در چهارم مرداد ماه متوقف شد که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود بعد از عید از سرگرفته شود.

قرار بود بازشماری روزگذشته آغاز شود، اما بنا به درخواست سازمان ملل با ۲۴ ساعت تاخیر از امروز آغاز شد.

پس از آنکه روند باز شماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به دلیل مشکلاتی مانند آموزش ناظران و اختلاف نظر میان دو تیم انتخاباتی چندین بار به تعویق افتاد، کرزای تاکید کرد تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات قابل قبول نیست و این روند باید هرچه زودتر به پایان برسد تا مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برگزار شود.

عبدالله عبدالله نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یک فایل صوتی منسوب به کریم خلیلی، معاون دوم حامد کرزای را منتشر کرده و خلیلی را به مداخله در انتخابات به نفع نامزد مشخصی متهم کرده است. اما دفتر خلیلی این فایل را جعلی می‌داند.

صدای منسوب به کریم خلیلی، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان در این فایل شنیده می شود که اطمینان می‌دهد اشرف غنی احمدزی در انتخابات پیروز خواهد شد.

این صدا می‌گوید: می‌خواهم به طور واضح و یقین بگویم که پیروزی از آن تیم شما و نامزدی است که شما به آن اعتماد دارید. می‌خواهم پیشاپیش به سرور دانش (معاون دوم اشرف‌غنی احمدزی) که در این پیروزی در میان شماست، تبریک بگویم. من هم صحبت‌هایی با رئیس جمهوری افغانستان داشتم و هم با دوستان جامعه جهانی و دوستان بین‌المللی ما به ما وعده کردند که با استفاده از هر ابزار و فرصتی باید به نفع این تیم استفاده صورت گیرد.

/انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار