مستند "به دنبال سایه" با گویندگی ناصر طهماسب روایتی ایرانی از خورشید گرفتگی در قطب جنوب ، سه شنبه ، 14 مرداد ماه ، ساعت 17:30 از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش حوزه حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ این مستند روایت گر سفر دو منجم ایرانی حمید جدیری خداشناس و بابک امین تفرشی به همراه ده ها دانشمند دیگراست که در آذرماه سال 1382 به قطب جنوب سفر کردند.

 کشتی کاپیتان خبلنیکوف این محققان را که از سراسر دنیا گردهم آمده بودند تا به مشاهده نخستین کسوف قرن بیستم که در قطب جنوب رخ می دهد باشند از آفریقای جنوبی به سردترین نقطه زمین برد.

این سفر که در حدود یک ماه به طول انجامید از آفریقای جنوبی آغاز شد و به قطب جنوب رسید و در پایان محققان حاضر در کشتی به استرالیا رفتند تا در کنفرانس کسوف قطب در دانشگاه تاسمانیا شرکت کنند.این فیلم مستند تا به امروزدر کشورهای هندوستان، آمریکا و انگلیس به نمایش در آمده و با استقبال خوبی مواجه شده است .

برخی از عوامل«به دنبال سایه» عبارت اند از:کارگردان: جواد رمضان زاده،نویسنده:مهدی فرودگاهی تدوین: علی اکبر طالب زاده، احسان شیبانی،تصویربرداران: حمید جدیری خداشناس، بابک امین تفرشی، ژاک مک فایل،مترجم: محمد رضا نجف پور،مجری طرح: موسسه پژوهشی سایه،تهیه کننده: حمید جدیری خداشناس، جواد رمضان زاده.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، شبکه ، پخش ، استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار