عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ایده‌پردازی در "مقالات علمی" از بین رفته / شباهت مقالات علمی یعنی فاجعه

متاسفانه علیرغم هشدارهایی که از سوی مجلس در خصوص خرید و فروش پایان نامه‌ها داده می‌شود، هنوز این هشدارها از سوی مسئولین وزارت علوم جدی گرفته نشده است.

زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهایی که از سوی مجلس در خصوص خرید و فروش پایان نامه‌ها داده می‌شود، هنوز از سوی مسئولین وزارت علوم جدی گرفته نشده است و هنوز اقدامی قاطعانه در برخورد با متخلفین در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این تقلب علمی،‌ سلامت و اعتبار علمی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است و باید هر چه زودتر با مراکزی که این تخلف را انجام می‌دهند قاطعانه و جدی برخورد شود.

وی افزود: قرار بود وزارت علوم لایحه‌ای را برای برخورد و جلوگیری از این فاجعه در حوزه آموزش کشور تنظیم و ارائه دهد اما هنوز خبری از آن نیست و ما نگرانیم در پی غفلت مسئولین این آفت حوزه آموزش عالی، کشور را دچار چالش‌های متعددی سازد.

وی یادآور شد: خلاقیت و ایده پردازی در مقالات نیز به علت تخلف پایان نامه‌ فروشی از بین رفته است و دانشگاه‌ها باید به فکر راهی برای شناسایی و رد پایان‌نامه‌های تکراری و تقلبی باشند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳
با اون بودجه ای که به پژوهش میدن و با اون امکاناتی که تو دانشگاهها هستش همینم زیادیه!
آخرین اخبار