ارومیه/

پیشرفت 15 درصدی هتل چهار ستاره تخت سلیمان تکاب

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هتل چهار ستاره تخت سلیمان تکاب از پیشرفت 15 درصدی برخوردار است.

داود فرازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: هتل چهار ستاره تخت سلیمان در نزدیکی مجموعه گردشگری تخت سلیمان در حال اجرا بوده که پیشرفت فیزیکی حدود 15 درصد دارد و اخیرا عملیات اجرایی آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه احداث هتل دو ستاره تخت سلیمان از سال 84 آغاز شده، خاطرنشان کرد: هتل دو ستاره داخل شهر تکاب نیز با حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده که اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: هتل دو ستاره تخت سلیمان در شهرستان تکاب، جاده بیجار، میدان امام علی در حال احداث است که مساحت زمین این هتل حدود یک هزار و 523 متر مربع و مساحت زیربنای آن نیز 3 هزار متر مربع است.

فرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجتمع گردشگری و تله کابین بزرگ ارومیه، ادامه داد: این پروژه در کشور و در صورت اجرای کامل طولانی‌ترین تله کابین در جهان محسوب خواهد شد که مسیر این تله کابین از مسیر منطقه گردشگری کوه سیر به طرف روستای بند، سد شهر چایی و پیست اسکی خوشاکو به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل 15 ایستگاه، محوطه‌سازی، کارتینگ، پارک آبی، هتل و سوئیت‌های اقامتی، شهربازی و فضاهای ورزشی، فضاهای سبز، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی، ساختمان تجاری و... است.

فرازی تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش رو برای واگذاری زمین‌های مربوطه فعلا فاز نخست پروژه و تاسیسات گردشگری در ایستگاه نخست در حال اجرا بوده و تلاش بر این است فاز نخست اتمام یابد و در آینده نزدیک خط‌های بعدی تا خوشاکو اجرایی شودز/.

برچسب ها: تکاب ، برنامه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.