ارومیه/

تشکیل کمیته تخصصی سرمایه گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کمیته تخصصی سرمایه گذاری با هدف بررسی قوانین، مقررات، موانع اداری و بازدارنده در سطح کشوری و استانی و ارائه پیشنهادات لازم به مسئولین ذیربط جهت رفع موانع سرمایه گذاری در این سازمان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، جعفرصادق اسکندری در جلسه جذب سرمایه گذاری که با حضور مسئول دفتر سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی در تهران که در حوزه ریاست این سازمان ترتیب یافت، افزود: این کمیته متشکل از 18 نفر از کارشناسان متخصص سازمان، اساتید دانشگاهی و مشاوران عالی دستگاههای ذیربط است که در سه تیم تخصصی صنعت، معدن و خدمات تجاری فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: این کمیته جلسات کاملا تخصصی با محوریت شناسایی اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان به تفکیک هر شهرستان برگزار کرده است.

اسکندری به شناسایی و احصاء فرآیندها و مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری از سازمانها، تشکل ها و دستگاه های اجرایی ذیربط اشاره کرد و گفت: طی مکاتبات صورت گرفته با دستگاههای مرتبط جهت دریافت فرآیندهای مربوط به موضوع سرمایه گذاری بیش از 200 مجوز و فرآیند مورد نیاز سرمایه گذاران شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا فرآیندهای دریافتی از دستگاههای استانی یکپارچه سازی شده و فلوچارت های استاندارد با هدف کاهش بوروکراسی اداری تهیه شده و در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

قربان احمدی مسئول دفتر سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی در تهران، نیز در این جلسه گفت: در طی چند ماه اخیر فعالیت دفتر سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی در تهران معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های استان آذربایجان غربی به سرمایه گذاران خارجی آنها را برای حضور و سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان ترغیب کرده است.

وی افزود: باید با انجام اقداماتی نظیر بررسی فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش های صنعـت، معدن و تجارت، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از طرح ها و پروژه های قابل واگذاری به سرمایه گذاران و اعطای مجوز به سرمایه گذاران در کمترین زمان ممکن شرایط و بستر لازم را برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم .

احمدی از حضور مسئولین شرکت هلدینگ تاتاس جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان در چند روز آینده خبر داد و اضافه کرد: هلدینگ تاتاس بزرگترین شرکت سرمایه گذار کشور هندوستان است که در بخش های مختلف انرژِی، نفت، گاز ، پتروشیمی و معدن فعالیت می کنند و آمادگی کافی برای عقد قرار داد و سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان را دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد فرصت های سرمایه گذاری موجود در استان مربوط به حوزه های صنعت، معدن و تجارت است باید با معرفی طرح ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری در این حوزه ها و ارائه خدمات، مشوق ها، امتیازات و تسهیلات به متقاضیان فوق از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را در جهت رونق سرمایه گذاری در استان ببریم.

احمدی در ادامه سخنان خود به اهتمام ویژه دولت یازدهم برای احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در طی فعالیت کارگروه نجات دریاچه ارومیه کشورهای متعدد صاحب تکنولوژی نوین مدعی نجات دریاچه ارومیه شدند که این کشورها دریاچه ارومیه را از دو جهت ارزش مواد معدنی موجود در آن و تبعات و مشکلات ناشی از خشک شدن این دریاچه بررسی کردند در نهایت پس از ارزیابی های صورت گرفته از بین کشورهایی که اعلام آمادگی کرده بودند توافق نهایی با یکی از شرکت های معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه دریاچه ارومیه انجام شد.

طاهری معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه لیست و مشخصات اولیه پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی استان جهت معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی استخراج شده است، گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش معدن استان هنگام مراجعه به سازمان خواستار ارائه طرح امکان سنجی این پروژه ها هستند که تهیه این طرح نیازمند تخصیص بودجه تحقیقاتی است.

وی به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر آذربایجان غربی در بخش معدن اشاره کرد و افزود: علی رغم وجود این پتانسیل ها متاسفانه صنعت فرآوری مواد معدنی در استان محروم واقع شده که برای توسعه این بخش باید آنالیز مواد معدنی به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی واگذار گردد تا بر مبنای آنالیز های صورت گرفته توسط این مراکز تحقیقاتی صنایع معدنی جدیدی در استان تعریف شودز/.

برچسب ها: سرمایه ، صنعت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.