رشت/

تحقق سرمایه‌گذاری 42 شرکت در منطقه آزاد انزلی

مدیر جذب منابع و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی از تحقق سرمایه‌گذاری 42 شرکت در این منطقه در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد کشلی ظهر امروز در نشست سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی گزارشی از میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال حدود 50 میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: این میزان در مقایسه با 66 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری محقق شده در مدت مشابه سال گذشته 667 درصد به لحاظ ارزش ریالی رشد داشته است.

مدیر جذب منابع و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی، حوزه فعالیت 42 شرکت سرمایه‌گذار محقق شده در این منطقه را در زمینه صنعتی، خدماتی و گردشگری عنوان کرد.

وی از افزایش 320 درصدی تحقق سرمایه‌گذاری شرکت‌های مذکور در منطقه آزاد انزلی در مدت مذکور خبر داد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته سرمایه‌گذاری تعداد 10 شرکت در منطقه آزاد انزلی تحقق یافته بود.

کشلی، تعداد مجوزهای سرمایه‌گذاری صادره توسط معاونت جذب منابع و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد را 16 عدد با سرمایه بالغ بر 400 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته وی، صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع غذایی، پوشاک و نساجی، مواد اولیه دارویی و تابول‌های برق فشار قوی و ضعیف از جمله حوزه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه خدماتی نیز احداث مجتمع مسکونی‌ـتفریحی، اقامتی، انبارداری و نمایشگاه خودرو فعالیت‌های خدماتی این شرکت‌ها را شامل می‌شود.

وی تسهیل فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی از طریق انعقاد 10 تفاهمنامه همکاری با نهادهای همکار استان و کشور به منظور تحقق مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاران را از جمله دلایل رشد میزان سرمایه‌گذاری محقق شده در منطقه برشمرد.

کشلی یادآور شد: امکان ثبت شرکت در یک روز و اجرای طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و افزایش محدوده منطقه از جمله مهم‌ترین دلایل رشد میزان سرمایه‌گذاری محقق شده و اظهار شده در سطح منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.