اردبیل/

خسارت ۸۵ درصدی کشاورزی در شهرستان بیله‌ سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان بیله سوار امسال به ویژه برای زارعان و کشاورزان دیم کار حدود ۸۵ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ آرام حلیم افزود: امسال از محل خشکسالی و سرمازدگی خسارات سنگینی متوجه شهرستان بیله سوار شد به طوری که کشاورزان این منطقه در حوزه های مختلف متحمل خسارات سنگین شدند که جبران آن نیازمند همکاری و مساعدت بخش دولتی و بانک هاست.

وی تصریح کرد: خسارات وارده به بخش کشاورزی امسال به ویژه برای زارعان و کشاورزان دیم کار حدود 85 درصد بوده که در برخی موارد نبود بیمه نیز سبب شده تا جبران خسارات و تلفات واردشده در این حوزه با مشکلات دوچندان رو به رو شود.

رئیس شورای اداری شهرستان بیله سوار بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد جامعه روستایی وابسته به تولیدات کشاورزی بوده و خسارات سنگین در این حوزه همچون خسارات وارده امسال، ضربه سنگینی بر اقتصاد خانواده ها در مناطق روستایی وارد کرده بنابراین باید تلاش کنیم تا این خسارات به نحوی جبران شده تا سبب دلگرمی کشاورزان شود.

حلیم از عزم دولت برای جبران بخشی از خسارت از طریق ستاد بحران استان و شهرستان خبر داد و افزود: بدون مساعدت و کمک دولتی نمی توان خسارات ناشی از این محل را برای کشاورزان و زارعان جبران کرد و به همین دلیل ستاد بحران شهرستان نیز در این امر وارد شده تا بتواند بخشی از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کرده تا این خسارات سبب دلسردی زارعان و کشاورزان و در نتیجه مهاجرت آنها از مناطق روستایی نشود.

فرماندار بیله سوار از بانک های عامل که تسهیلات در اختیار کشاورزان و خسارت دیدگان قرار داده اند خواست که روند بررسی و رسیدگی به امهال تسهیلات را تسریع کنند تا فشار ناشی از این محل نیز در کنار خسارات وارده به بخش کشاورزی سبب نارضایتی بیشتر کشاورزان منطقه نشود.

انتهای پیام/ ز

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.