فرار"خلیفه حفتر" به قاهره

برخی از منابع غربی اعلام کردند که "خلیفه حفتر" فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی که از چند ماه قبل عملیات گسترده‌ای در این کشور علیه مواضع شبه نظامیان آغاز کرده است، از ترس جانش، به قاهره گریخته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الشروق؛  برخی از منابع غربی و مصری اعلام کرده اند که "خلیفه حفتر" فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی به دلیل هدف قرار گرفتن‌های پی در پی از سوی افراد مسلح، از ترس جانش به قاهره گریخته است.
 
در همین راستا یک منبع رسمی مصری اعلام کرد که خلیفه حفتر درخواست ورود به مصر را به مقامات این کشور داده است؛ چرا که جانش در لیبی در معرض خطر بود و مقامات مصری نیز با این درخواست موافقت کرده اند.
 
وی افزود: حضور حفتر در قاهره موقتی است و طولانی نخواهد بود.
 
این در حالی است که یک منبع سیاسی مصری بلندپایه نیز گفت که طی چند روز گذشته اقدامات امنیتی گسترده‌ای در مرزهای غربی مصر مشترک با لیبی با هدف برخورد با تروریست‌ها صورت گرفته است.
 
پیش از این سرهنگ «محمد حجازی» در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الأوسط گفته بود که سرلشگر حفتر در بنغازی حضور دارد و از سلامت جسمانی و روحیه بالایی برخوردار است و نبردها را رهبری می‌کند و در حال ساماندهی نیروها برای اجرای عملیات نظامی بزرگ برای نابودی گروه های تروریستی و افراطی است.
 
وی افزود: این عملیات ادامه دارد و هرگز پیش از نابودی آخرین نفر از این جنایتکاران افراطی، این عملیات ها متوقف نخواهد شد، ما نمی خواهیم زمان تعیین کنیم اما به اذن خداوند طی چند روز یا یک هفته عملیات نظامی بزرگی آغاز خواهد شد.
 
حجازی درباره پیش بینی های مربوط به اختلافات بین سرلشگر حفتر با سرهنگ "ونیس بو خماده" فرمانده نیروهای صاعقه وابسته به ارتش لیبی نیز اظهار داشت: هیچ مشکلی وجود ندارد و همه اینها در چارچوب جنگ رسانه ای علیه ارتش ملی است و سرلشگر حفتر با همه فرماندهان ارتش به منظور ساماندهی جهت اجرای عملیات نظامی آتی، نشست برگزار می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار