یک کارگردان تئاتر:

نمایش "سقوط" به عشقی مبتنی بر احساس می‌پردازد

بابک عبدالملکیان درباره نمایش "سقوط "و موضوع پرداخت شده در آن می‌گوید.

بابک عبدالملکیان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش"سقوط" براساس نمایشنامه سقوط از کوه مرگان نوشته آرتور میلر و ترجمه منیژه مجاهدی این روزها در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشنامه موقعیت و قصه‌ای جذاب دارد تلاش ما از ابتدا این بود که مبنا را بر روی روایت و قصه گویی و ساخت درست موقعیت نمایشی بگذاریم و در پی ساخت تصویر سازهای عجیب و غریب و تجربه گرایی در این کار نبودیم و تلاشمان فقط بر اجرای خود نمایش بود.
 
این کارگردان عنوان کرد: از آنجایی که گروه ما تئاتر خصوصی کار می‌کند به همین خاطر مبنای ما بر گیشه است، بنابراین بخش عمده‌ای از تماشاگران ما را مخاطبان عام شامل می‌شود و مخاطب ثابت تئاتر شهری یا ایرانشهری نداریم، بنابراین باید نمایشی جذاب برای عوام باشد که معتقدم مهمترین فاکتور گروه ما تأکید بر قصه گویی است. 

عبدالملکیان در خلاصه نمایش تصریح کرد: ماجرا درباره فردی به نام لایمن فیلد است که در آغاز نمایش در بیمارستان به هوش می‌آید و بعد از چند دقیقه پرستار اعلام می‌کند که خانواده‌اش آمدند اما لایمن از حضور آنها خوشحال نمی‌شود به دلیل اینکه ...

کارگردان نمایش سقوط گفت: این نمایش در ایران برای اولین بار اجرا می‌شود که البته سوءتفاهم‌هایی در سایت‌ها به وجود آمده و این نمایش را با پس از سقوط آرتور میلر اشتباه گرفته‌اند که این طور نیست این نمایش سقوط از کوه مرگان آرتور میلر است که با اثر قبلی وی تفاوت‌هایی دارد.
 
وی اظهار کرد: نمایش‌های مطرح میلر چون "مرگ فروشنده" و "چشم اندازی از پل" آثاری هستند که در دهه چهل تا شصت به نگارش درآمده اما این نمایش مربوط به 1996 است. از آثار میلر تعداد زیادی در ایران کار شده اما نمایش سقوط از کوه مرگان به هیچ وجه اثری شناخته شده نیست.
 
وی ادامه داد: در ایران متأسفانه نمایش خواندن افراد خاص در یک دوره زمانی مد شده که یک روز وسینی یک یا روزی داریوفو مد می‌شود که همین افراد نیز خوانش دقیق و درستی از آثارشان نمی‌شود.
 
عبدالملکیان خاطر نشان کرد: نمایش سقوط به عشق می‌پردازد عشقی مبتنی بر احساس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار