اصفهان/

اصفهان رتبه 25 نرخ ولادت را در کشور دارد

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: استان اصفهان با نرخ رشد 16 در هزار، رتبه بیست و پنجم نرخ ولادت را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،تورج حاجی رحیمیانˈ در شورای ثبت و قایع حیاتی افزود: سال گذشته 79 هزار و 371 نفر در استان اصفهان متولد شدند و این استان در مقایسه با متوسط ولادت در کشور که 19.1 است از نرخ ولادت کمتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان با نرخ 35.9 و گیلان با نرخ 13 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان نرخ ولادت در ایران را دارند.
وی افزود: در وفات نیز اصفهان با نرخ 4.9 رتبه 14 کشور را دارد و در سال گذشته 24 هزار و 501 نفر در این استان فوت کردند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اظهار کرد: متوسط وفات در کشور 4.8 است و اصفهان به نرخ کشوری نزدیک است.
وی همچنین درباره واقعه ازدواج و طلاق نیز گفت: 43 هزار و 720 نفر در سال 92 ازدواج خود را به ثبت رساندند که این میزان نرخ 8.8 را نشان می دهد، بنابراین نرخ ازدواج در استان اصفهان از متوسط کشوری با 10.1 پایین تر است.
حاجی رحیمیان با بیان اینکه اصفهان در ازدواج رتبه 27 کشور و در طلاق رتبه 23 کشور را داراست، افزود: نرخ طلاق کشور در سال گذشته 2 و نرخ طلاق در استان نیز 1.6 بوده است و استان اصفهان با هشت هزار و 196 مورد ثبت طلاق در سال 92 ، نرخ طلاق کمتری نسبت به متوسط کشوری دارد.
وی عنوان کرد: استان های خراسان رضوی با نرخ طلاق 2.6 و سیستان و بلوچستان با نرخ 0.6 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان طلاق در کشور را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: یکهزار و 129 ثبت یار با اداره ثبت احوال همکاری می کنند و در سال 92در قالب 700 روز دهگردشی به منظور ثبت ولادت و وفات به مناطق روستایی و عشایری اعزام شدند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خاطرنشان کرد: برون سپاری 11 خدمت ثبت احوال به دفاتر پیشخوان خدمات دولت به 25 دفتر در سطح استان و ایجاد پایگاه ثبت تغییرات نشانی و رصد مقوله مهاجرت در استان براساس اصل ارائه خدمت مکان محور از سوی این اداره کل در دست اجراست.
وی همچنین افزود: نگرش به مقوله اساسی هویت در ثبت احوال در حال تغییر از ˈشناسایی فردˈ به ˈتصدیق هویتˈ است .


انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اصفهان ، مدیر ، ثبت ، احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.