يديعوت آحارونوت آماری از تلفات منازعه فلسطینی-اسرائیلی منتشر کرد

يديعوت آحارونوت جنگ غزه را طولانی‌ترين و پرتلفات‌ترين جنگ برای ارتش صهيونيستی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی ، جنگ غزه را طولانی‌ترین و پرتلفات‌ترین جنگ برای ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرد. یدیعوت آحارونوت افزود در این جنگ همچنین بیشترین موشک به اسرائیل شلیک شد و ظرف 29 روز 3356 فروند موشک به اهداف اصابت کرد.

یدیعوت آحارونوت نوشت 2532 فروند از این موشکها به مناطق باز و غیر مسکونی و 116 فروند به مناطق مسکونی و 119 موشک از نوار غزه خارج نشد و فرود آمد و 578 فروند موشک نیز توسط گنبد آهنین ضد موشکی رهگیری و منهدم شد.

یدیعوت آحارونوت افزود در مقابل ارتش اسرائیل بدون توقف و مداوم نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد. 

به نوشته این روزنامه ارتش  اسرائیل به 4762 هدف در نوار غزه شلیک کرد که 1678 به مکانهای نگهداری موشک ، 977 مقر فرماندهی و کنترل ، 939 فروند به اهداف حامی جنگ ، 548 فروند به زیرساختها ، 237 فروند به مقرهای فرماندهی حامی نبرد نظامی ، 191 فروند به وسایل جنگی و زیرساختهای تولیدی ، 144 فروند به املاک ارزشمند شلیک شد.

یدیعوت آحارونوت نوشت 196 فروند موشک نیز برای نشان دادن برتری هوایی و دریایی اسرائیل شلیک شد!! این گزارش می‌افزاید هدف اصلی "عملیات نظامی" نابودی تونلهای تهاجمی بود که 32 تونل منهدم شد.

این گزارش افزود 64 سرباز اسرائیلی و سه غیر نظامی در این جنگ کشته شدند. یدیعوت آحارونوت سپس آمار نادرستی را از تعداد شهدا و مجروحان داد و ادعا کرد حدود 750 تا 1000 جنگجوی فلسطینی کشته شدند. 

این روزنامه به قتل عام بیش از 420 کودک فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست ا شاره نکرد. در ادامه گزارش آمده است در این جنگ 82201 سرباز احتیاط بر اساس "فرمان8"   احضار شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار