افسر ارشد ارتش صهيونيستی: اگر پشتيبانی هوايی نبود يک نظامی اسرائيلی هم زنده نمی‌ماند

افسر ارشد ارتش صهيونيستی اذعان کرد؛‌ اگر پشتيبانی هوايی نبود يک نظامی اسرائيلی هم زنده نمی‌ماند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به گزارش پایگاه اینترنتی گردانهای شهید عز الدین قسام ، یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد اگر پشتیبانی نیروی هوایی اسرائیل نبود حتی یک نظامی اسرائیلی در نوار غزه زنده نمی‌ماند. 

این افسر ارشد ارتش صهیونیستی گفت اگر پشتیبانی هوایی هواپیماهای شناسایی مجهز به موشک و پشتیبانی جنگنده‌های اف 16 و  اف 15 نبود یگانهای زرهی و پیاده نظام نمی‌توانستند حتی یک میلی متر در  نوار غزه پیشروی کنند. 

پایگاه اینترنتی خبری اسرائیلی "خبرهای داغ " به نقل از این افسر نوشت : جنگنده‌های اف 16 و اف 15 پیش از ورود یگانهای زرهی و پیاده نظام به نوار غزه هزاران بمب هر کدام بین یک تا یک و نیم تن و 250 کیلوگرم را به نوار غزه پرتاب کردند تا گام اول برای نابودی تونلها برداشته شود.

این افسر ارشد اسرائیلی افزود پس از این مرحله نیز هیچ یک از نیروهای پیاده نظام پیشروی نکردند زیرا مشخص شد پدیده تونلها بسیار گسترده است به همین سبب جنگنده ها و هواپیماها حملات خود را به ساختمانهای مسکونی ازسرگرفتند تا زمینه ورود نیروها به نوار غزه فراهم آید که این کار 10 روز طول کشید و پس از آن بود که به نیروهای زرهی و پیاده نظام اجازه پیشروی داده شد.

این افسر ارشد گفت پیشروی در ابتدای عملیات بسیار کند بود و هر تانکی هر سه ساعت سه متر پیشروی می کرد یعنی یک ساعت طول می کشید یک تانک یک متر پیشروی کند زیرا نیروهای اسرائیلی از بمبهایی که افراد مسلح در بشکه ها کار گذاشته بودند می ترسیدند. 

وی تصریح کرد پس از پیشروی نیروها به سوی ساختمانهای مسکونی در نزدیکی نوار غزه به یگان مواد منفجره و دینامیت دستور داده شد همه این ساختمانها را منفجر کنند و تنها چند ساختمان به عنوان پادگانهای نظامی بماند تا تک تیراندازان در آنها مستقر شوند و سربازان استراحت کنند. 

این افسر گفت : افراد مسلح با ما تن به تن جنگیدند و سربازان ما را کشتند ما نمی دانستیم آنان از کجا خارج می شوند همه آنهایی که با سربازان تن به تن جنگیدند از تونلها خارج نشدند نمی دانستیم از کجا می آمدند. حملات هوایی به خانه ها بسیار شدید بود و هیچ چیزی روی زمین نمانده بود اگر مداخله نیروی هوایی و هواپیماهای اف 16 در درگیری نبود یک سرباز اسرائیلی زنده نمی‌ماند.

این افسر تصریح کرد حتی در روزهای پایانی جنگ نیز جنگنده ها از خودروهای زرهی و پیاده نظام برای خروج از نوار غزه حمایت می‌کردند ،اگر هواپیماها نبود نیروهای پیاده نظام نمی توانستند به سلامت خارج شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار