"غلامرضا موسوی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غم مردم از غم نان واجب‌تر است

"غلامرضا موسوی" گفت: نقش خبرنگار در شرایط امروز بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در رشد و سلامت جامعه دارد.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از دوران دانشجویی برای دو روزنامه مشهد به صورت غیر موظف نقد تئاتر و فیلم انجام می‌دادم تا اینکه در دوران دانشجویی همزمان با فعالیت خودم در عرصه تئاتر یکی از دوستان در روزنامه کیهان از من دعوت به همکاری به عنوان خبرنگار سیار در محل تحصیلم یعنی مازندران کرد، که من ضمن فعالیت در سرویس گزارش کیهان، به دلیل اینکه در تئاتر هم مشغول بودم در بخش هنری روزنامه هم کار می‌کردم.
 
وی ادامه داد: همین فعالیت‌ها کم کم باعث شد به عنوان گزارشگر سینما و منتقد تئاتر و فیلم کار خود را ادامه دهم تا زمان انقلاب که همه مسائل به سمت انقلاب رفت و من نیز به طبع در قسمت سیاسی آغاز فعالیت کردم و بعد از مدتی نیز مسئول شدم.
 
موسوی افزود: اوایل انقلاب فیلمسازی متوقف شد تا اینکه مهدی صباغ‌زاده،‌ فریدون جیرانی و بیژن امکانیان تصمیم گرفتند فیلم "آفتاب نشین‌ها" را بسازند و از من خواستند با یکی از مقامات بالامرتبه صحبت کنم تا به آنها کمک کند و آن مقام بالا مرتبه نیز به من پیشنهاد داد به صورت تعاونی خودم با آنها همکاری کنم.
 
تهیه‌کننده "من مادر هستم" در ادامه گفت: در آن زمان مفهوم تعاونی برای من آنقدر روشن نبود تا فهمیدم منظور؛ تولید کردن کار با روی هم گذاشتن پول و کار است و این‌گونه شد که من تهیه کننده شدم، ضمن این که آن فرد به سازمان اقتصاد اسلامی وقت پیشنهاد داد که این سازمان، به پروژه ما 50هزار تومان وام دهد.
 
وی بیان کرد: شغل اصلی من در آن زمان همان روزنامه کیهان بود چرا که من روزنامه‌نگاری را دوست داشتم و اصلا فکر نمی‌کردم روزی از این حرفه جدا شوم.
 
موسوی اظهار داشت: تا پیش از زمان جنگ روزنامه نگاری برایم جذاب ‌تر از کار در حوزه فیلم بود اما بعدها به مرور کار من ستادی شد و دیگر جذابیت‌های ابتدایی خبرنگاری را برایم نداشت، چرا که در کار ستادی آن هم در روزنامه کیهان که به عنوان روزنامه ظهر استرس زیادی برای آماده سازی مطالب و چاپ به موقع آن وجود داشت، حس کنجکاوی من دیگر ارضا نمی‌شد.
 
تهیه‌کننده "قرمز" عنوان کرد: احساس می‌کنم زمانی کار خبرنگاری با علاقه و عشق بیشتری همراه بود و مسائل معیشتی کمتر خبرنگاران را به خود درگیر می‌کرد؛ البته این موضوعی است که به خبرنگاران با توجه به شرایط روز جامعه تحمیل شده است اما اگر این فرهنگ که باید هرکس برای جامعه یک گام بردارد نهادینه می‌شد، مسلما شاهد شرایط بهتری در جامعه بودیم.
 
این تهیه کننده افزود: سه حرفه اگر در جامعه به درستی انجام شود در رشد و سلامت جامعه موثر است، یکی حرفه نیروی انتظامی، دیگری منسب قضاوت و یکی هم شغل خبرنگاری است.
 
تهیه‌کننده "بغض" بیان کرد: نقش خبرنگار در شرایط کنونی که حتی سانسور نمی‌تواند جلوی خبرنگار را بگیرد اهمیت شغل خبرنگاری را بیشتر می‌کند.
 
موسوی خاطرنشان کرد: کسی که به سمت خبرنگاری می‌رود باید بداند که غم نان اگرچه مهم است، اما غم مردم واجب‌تر است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار