روزنامه اخبار الخلیج فاش کرد:

بارزانی رئیس جمهور جدید عراق را تهدید به برکناری کرده است

روزنامه اخبار الخلیج نوشت مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، در تماس با فواد معصوم رئیس جمهوری جدید وی را تهدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته امروز روزنامه اخبار الخلیج چاپ بحرین، یکی از مقامات ائتلاف کردستان عراق در گفتگو با اخبار الخلیج فاش کرد مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، در  تماس با فواد معصوم رئیس جمهوری گفته است برای انتخاب  نامزدی از  ائتلاف ملی برای نخست وزیری تلاش کند در غیر این صورت از ریاست جمهوری استعفاء دهد چون به عقیده بارزانی ائتلاف ملی، مکانی است که به نخست وزیر برای تشکیل کابینه مشروعیت می‌بخشد.  

بنا به گفته این منبع، بارزانی تاکید کرده است این توافق داخلی ائتلاف کردستان بوده است که تو را به ریاست جمهوری رسانده است و توافق ملی هم به نخست وزیر مشروعیت خواهد بخشید. 

اخبار الخلیج نوشت  موضع مقامات کرد در خصوص جنجال بر سر تفسیر بزرگترین فراکسیونی که حق انتخاب نامزد نخست وزیری دارد همسو با مواضع گروههای مهم شیعه و گروههای سنی است که ترجیح می دهند شخصی از داخل ائتلاف ملی  جایگزین مالکی شود. 

اخبار الخلیج نوشت مواضع مقامات کرد و بارزانی بیانگر مخالفتشان با فشارهای مالکی بر ریاست جمهوری و پارلمان عراق است مبنی بر اینکه ائتلاف دولت قانون را به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان بپذیرند .  

این منبع پیش بینی کرد نخست وزیر عراق تا چند ساعت دیگر انتخاب شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار