رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ:

از گستردگی ویرانی‌ها و شمار شهدای غزه شوکه شدم!

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد از گستردگی ویرانی ها و شمار قربانیان غیر نظامی نزدیک به یک ماه درگیری در نوار غزه شوکه و متأثر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از احتمال نقض کنوانسیون های ژنو درباره محافظت از غیر نظامیان در بحران های مسلحانه خبر داد.

"پیتر مورر" در پایان دیداری سه روزه از اسرائیل و نوار غزه که صحنه عملیات اسرائیل علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، است، در کنفرانسی مطبوعاتی در بیت المقدس اعلام کرد از تاثیر خشونت ها بر جمعیت غیر نظامی به شدت متاثر شده است.

مورر اعلام کرد: کنوانسیون های ژنو برای محافظت از اشخاص به وجود آمده است و وقتی من چنین ویرانی و این میزان قربانی را مشاهده می کنم چگونه ممکن است از این اوضاع خرسند باشم.

با وجود این، وی بدون انتقاد از حماس یا نیروهای اسرائیلی افزود در این بحران قانون به طور دقیق و به نحو مطلوب اجرا نشده است.

بر اساس کنوانسیون های ژنو، در یک بحران مسلحانه هر گونه حمله ای به غیرنظامیان یا دارایی های غیر نظامی ممنوع است و هر حمله ای علیه اهداف نظامی در صورتی که تلفات زیادی به جمعیت غیر نظامی یا خسارت های غیر متناسبی به تجهیزات غیر نظامی یا محیط وارد آورد نیز ممنوع است.

حقوق بین الملل بشردوستانه نیز تصریح می کند حقوق جمعیت غیر نظامی و کسانی که در خصومت ها مشارکت ندارند، مانند بیماران، مجروحین و اسرا باید رعایت شود و در هر شرایطی با آنها به طور شرافتمندانه رفتار شود.

"مورر" درباره حسن نیت طرف های درگیر برای اینکه به جمعیت آسیب دیده از خشونت ها کمک رسانی شود و خلاء موجود کنونی در خصوص نیازهای آنها برطرف شود، تا حدودی اظهار خوش بینی کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
حقوق بشر چرنده
آخرین اخبار