گرگان/

افزایش 13 درصدی صادرات انواع فراورده های خام دامی از استان گلستان

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت:حجم صادرات انواع فراورده های خام دامی و جوجه یکروزه از استان گلستان به خارج از کشوردر سال جاری 13 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،دکتر محمودرضا وفایی با اعلام ضمن بیان این مطلب افزود:در راستای سیاست‎های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیر نفتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان،اداره کل دامپزشکی استان اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فراورده های خام دامی،فراورده های لبنی و جوجه یکروزه نموده است.


وی حجم صادرات صورت گرفته در سه ماه اول سال 93در این بخش را بیش از 8میلیون تن اعلام کرد که این مقدار نسبت به سه ماهه اول سال 92، 13 در صد افزایش حجمی داشته است.

مدیرکل
دامپزشکی استان گفت:کشورهای مالزی،ترکمنستان،عراق، هنگ کنگ و ویتنام از جمله کشورهایی بوده اند که بالاترین حجم صادرات به آنها صورت گرفته است.


وفایی افزود:صادرات در زمینه های مختلف تولیدی در صنعت دام و طیور می تواند سهم قابل توجهی در بالا بردن درصد صادرات غیر نفتی در استان گلستان به خود اختصاص دهد که در این بین دامپزشکی استان با نظارت‎های بهداشتی و فراهم نمودن زمینه های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود نقش خود را در این بخش از صادرات بیش از پیش نمایان سازد.


وی در پایان گفت:اداره کل دامپزشکی استان گلستان با اعمال نظارت‎ها و
پایش‎های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که منجر به کاهش تلفات و بیماریهای دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخص‎های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده است که این امر نقش اساسی دامپزشکی استان را در افزایش صادرات این فراورده ها برای استان گلستان فراهم نموده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.