خجسته در پیامی به مناسبت روز خبرنگار:

دانش و تعهد اصلی‌ترین سرمایه خبرنگاران درخدمت به مردم است

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد، امین و دلسوز تبریک گفت.

به ‌گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی در پیامی روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد، امین و دلسوز تبریک و تهنیت گفت.
 
متن این پیام به شرح ذیل است:
 
"ن والقلم و ما یسطرون"
 
جان  نباشد جز خبر در  آزمون       هر که  را  افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ای دل آگهی است   هر که آگه تر بود جانش قوی است
 
عشق، امید و آرمان‌های تعالی بخش یک ملت، سرخط‌های خبری روزانه خبرنگاران و راویان حقیقتی است که برای پیشرفت و تعالی ایران عزیز، پویا و با نشاط از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.
 
17 مردادماه روز خبرنگار که با سالروز شهادت حماسه نگار جاوید شهید محمود صارمی پیوند خورده، نشانگر رسالت خطیر خبرنگاران و گزارشگرانی است که در مسیر بازگویی و بازنمایی حقایق جامعه و آگاهی بخشی به مردم سخت می‌کوشند تا روشنی و حقیقت نگری را برای جامعه به ارمغان آورند.
 
خبرنگار تجسم امانت‌داری، مسئولیت، تعهد، دلسوزی، فداکاری، صبوری و وظیفه‌شناسی است. خبرنگار وجدان بیدار، زبان گویا و گوش شنوایی که هم سنگ صبور است و هم سنگ همگان را به سینه می‌زند، در حالی که از خود غافل می‌شود.
 
در عصری که کثرت و سرعت تبادل اطلاعات، خبرنگاران امین را به سرمایه‌ای برای حفظ آگاهی جامعه بدل کرده است، دانش و تعهد اصلی‌ترین سرمایه خبرنگاران در ایفای رسالتشان درخدمت به مردم است؛ چرا که تحقق جامعه پویا جز به مدد روشنگری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه صورت نخواهد پذیرفت.
 
بدون تردید حفظ و ارتقای جایگاه خطیر خبر و قلم در جهت تعمق اطلاع رسانی و ترویج و نهادینه کردن فضائل مدنی و اخلاقی در جامعه از سیاست‌ها و برنامه‌های محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد و تحقق این هدف در گرو تعامل و همکاری دو سویه اصحاب رسانه و خبر از یک طرف و حاکمان و دولت مردان از طرفی دیگر است.
 
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به همه خبرنگاران و خانواده بزرگ اطلاع رسانی و قدردانی از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و فعالیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای شما خبرنگاران متعهد و کوشا، که آگاهی را حق مردم می‌دانید و برای دانستن و رشد و باروری اندیشه هم نوعان خود خستگی ناپذیر و مومنانه می‌کوشید سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را از خداوند متعال خواهانیم.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار