در نخستین نشست سرپرست دانشگاه تهران عنوان شد؛

کمبود منابع ملی در "دانشگاه تهران"/ فعالیت‌های پژوهشی تا حد مطلوب فاصله دارد

سرپرست جدید دانشگاه تهران در نخستین نشست خبری خود از فعالیت‌ها و وضعیت دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران در نخستین نشست خبری فرد در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران از کمبود منابع مالی رنج می‌برد و این مسئله امکان تقابل در دانشگاه را کم می‌کند. 

وی افزود: دولت و مجلس باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه تهران داشته باشند چرا که ارتقاء دانشگاه تهران به عنوان مادر آموزش عالی به معنای ارتقاء سطح آموزش عالی کشور است. 

نیلی احمد آبادی در ادامه تبادل استاد و دانشجو و ایجاد رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های دنیا را از جمله فعالیت‌های پیش روی دانشگاه تهران دانست. 

وی در خصوص ایجاد هیئت 51 نفره تصریح کرد: بنده تاکید دارم باید از تمام بدنه دانشگاه تهران استفاده شود حتی باید از همه متفکرین کشور خصوصا از شورای 51 نفره استفاده شود. 
چرا که خود شورا می‌تواند به عنوان بازوی فکری و اجرایی در دانشگاه مورد استفاده و مشورت قرار گیرد. 

سرپرست دانشگاه تهران در خصوص صندوق نیکوکاری و خیرین دانشگاه گفت: ما برای دانشگاه سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته‌ایم. چراکه به طور استاندارد 20تا 25 درصد منابع مالی دانشگاه‌ها از سوی خیرین تامین می‌شود و این می‌تواند منبع مالی مناسبی باشد. 

وی در خصوص توسعه طرح نهایی پژوهش دانشگاه اذعان داشت: تامین منابع مالی از فعالیت‌های پژوهشی جزو دستور کار دانشگاه است. دانشگاه تهران دانشگاه پیشرو در امر پژوهش است و حجم قرار دادها و موسسات مشترک پژوهشی‌های کاربردی با سازمانها و وزارت خانه‌های مختلف نشان دهنده این امر است ولی همچنان با حد مطلوب فاصله داریم. 

وی در ادامه در خصوص آخرین برنامه‌ها در مورد طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: اسم دقیق این کار ساماندهی است و اصلا در دستور کار نیست. 

احمد آبادی با بیان این مطلب افزود: ساماندهیپردیس‌ها به دلیل کمبود بودجه به کندی صورت می گیرد ولی همچنان در حال اجراست. 

وی در خصوص ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه آیینه جامعه است، تصریح کرد: تغییراتی که در دولت ایجاد شد بخشی از نشاط آن نیز به دانشگاه منتقل شد اما مشارکت دانشجویان در انجمن‌های علمی و شورای صنفی مورد تایید دانشگاه است. 

سرپرست دانشگاه تهران در ادامه افزود: دانشگاه‌ها محل ارائه راه کار هستند و دانشجویان می‌توانند در نقد و بررسی مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... مشارکت داشته باشند. 

بازسازی ساختمانهای کوی دانشگاه

احمد آبادی در خاتمه در خصوص بازسازی ساختمانهای دانشگاه تهران گفت: بخشی از ساختمانهای کوی دانشگاه نوسازی شده و ساختمانهای جدید هم احداث شده و ما هم از معاونت راهبردی درخواست داشتیم که نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند و این امر در دستور کار است.


انتهای پیام/    
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار