نخستین پایگاه اورژانس هوایی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در پایگاه هوانیروز کرمان افتتاح شد.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه ی این مراسم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه این اورژانس هوایی از مرکز پایگاه تا شعاع 150کیلومتری استان را پوشش می دهد ، گفت : در مواقع ضروری امکان پروازدر خارج از این محدوده نیز با هماهنگی های لازم وجود دارد.

دکتر سید جعفر ترابی خاطر نشان کرد: این اورژانس هوایی شامل: وسایل پیشرفته از جمله الکتروشک ، وسایل احیا و ثابت سازی است و دو تکنیسین دارد که در مواقع خاص یک پزشک آنها را همراهی می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک فروند بالگرد کار امدادرسانی را انجام می دهد ، تصریح کرد: مقرر شده است ، نیروی انتظامی استان کرمان نیز در مواقع ضروری یک فروند بالگرد در اختیار این پایگاه قرار می دهد.

دکتر ترابی هدف از افتتاح این اورژانس هوایی را کاهش تلفات انسانی حوادث جاده ای و غیر جاده ای ، ارتقا کیفیت خدمت رسانی به مصدومان و کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی کرمان تاکنون 8 ماموریت آزمایشی انجام داده است تصریح کرد: در این ماموریت15 مصدوم انتقال یافته اند که مدت زمان انتقال آنها از این طریق ، به نصف کاهش یافته است.

دکتر ترابی یادآور شد: در حال حاضر این بالگرد فقط امکان نشستن در بیمارستان افضلی پور کرمان را دارد.


برچسب ها: اورژانس ، هوایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.