آموزش سالانه 350هزار نفر در بخش فنی و حرفه‌ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از آموزش سالانه 350هزار نفر در بخش‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که زمینه ساز اشتغال پایدار است ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید رضا خانپور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مراسم تجلیل از نخبگان مهارتی استان تهران که در محل آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 9تهران(شهیدچمران) برگزار شد گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با 31 مرکز ثابت  دولتی و 3هزار آموزشگاه آزاد کار آموزش کار آفرینان فنی و حرفه‌ای را در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر عهده دارد.

وی در ادامه با تأکید بر  این که سالانه 350هزار نفر بر این بخش‌ها آموزش می‌بینند تصریح کرد‌: با ارائه این آموزش‌های زمینه  اشتغال مولد و پایدار فراهم می‌شود که  البته  این امر جز با تلاش و همت تمامی مدیران، مربیان، نخبگان مهارتی و دست  اندرکاران عرصه مهارت آموزی میسر نیست. چرا که این قشر زمینه ساز توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور و  ارتقا توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم هستند.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های ارزنده مرکز شهید چمران بعنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور و خاور میانه افزود:‌ این مرکز دارای 25 کارگاه است که در 50رشته آموزش‌های مهارتی لازم را به متقاضیان ارائه می‌دهن به طوری که سالانه 4هزار و 500نفر از این مرکز فارغ  التحصیل می‌شوند و به جرات می‌توان گفت بیش از 50درصد آن‌ها که دوره‌های تکمیلی 18ماهه را بگذرانند، زمینه اشتغالشان فراهم می‌شوند.

خانپور در ادامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را همانند دو روی  یک سکه توصیف کرد و اظهار  داشت:‌ یک روی این سکه تربیت نیروی انسانی ماهر و روی دیگر آن جامعه سالم و بارور است که زمینه کار و فعالیت را برای جوانان فراهم می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران  به اهداف مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغل خانگی و توسعه آن، خود اشتغالی و ایجاد مشاغل جدید از جمله اهداف راهبردی این اداره  کل است که بعنوان قطب مهارت آموزی کشور می‌تواند گام‌های مؤثر را بردارد و می‌تواند به عنوان پایلوت در کشور فعال بوده و زمینه تأمین آن را به استان‌های دیگر فراهم کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار