موفقیت آثار تولیدی مرکز صبا در جشن سینمای ایران

هیات انتخاب بخش انیمیشن شانزدهمین دوره جشن سینمای ایران، 8 اثر تولیدی مرکز پویا نمایی صبا را از میان 139 اثر واصله به دبیرخانه بخش مسابقه جشنواره، جهت ارزیابی نهایی، برگزید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "حسین زارعی" مدیر تامین برنامه مرکز پویانمایی صبا هیات انتخاب بخش انیمیشن شانزدهمین دوره جشن سینمای ایران، 8 اثر تولیدی مرکز پویا نمایی صبا را از میان 139 اثر واصله به دبیرخانه بخش مسابقه جشنواره، جهت ارزیابی نهایی، برگزید. 

افزود: مُهر تایید هیات انتخاب شانزدهمین دوره جشن سینمای ایران از جمله آقایان توکلیان ، رازانی، صادقی، عربانی ، عظیمی و سرکار خانم مهین جواهریان ، موفقیت مهمی برای همکاران انیمیشن ساز ما در مرکز پویانمایی صبا محسوب می شود چراکه همگی این عزیزان از چهره های سرشناس و قابل احترام عرصه هنر هستند.

وی با اشاره به رقابت نزدیک و سخت تولیدات انیمیشنی در بخش مسابقه افزود: 8 اثر تولیدی در مرکز صبا می باید در مرحله بعد با 41 اثر انیمیشن دیگر رقابت کنند.

زارعی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت محصولات تولیدی مرکزپویانمایی صبا در بخش مسابقه جشن سینمای ایران اظهار داشت: تولیدات انیمیشنی مرکز پویانمایی صبا از استاندار مطلوبی در حوزه تولید و محتوا برخوردار است و استقبال عمومی از این آثار این مدعا را به خوبی به اثبات می‌رساند.

وی اسامی انیمیشن های تولیدی مرکز صبا را که موفق به راهیابی در بخش مسابقه شانزدهمین دوره جشن سینمای ایران شده اند به ترتیب؛ "انیمیشن اختیار " به کارگردانی شکیبا شعبانی ،"آخرین پیام آور " به کارگردانی ابراهیم موحدی ،"آقای مهربان" به کارگردانی سید علیرضا گلپایگانی ،بهنام دلداده،"خط قرمز " به کارگردانی مونا عبداله شاهی ،"رقص قاصدک" به کارگردانی وحید شاکری،"صدای پای نوروز" به کارگردانی سیمین تجوید ،"کودکان کویر" به کارگردانی سعادت رحیم زاده و "یاور و دوستان " به کارگردانی حمید رضا علیقلیان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود : انیمیشن "اختیار" در گروه عروسکی تک فرم، به ترسیم قدرت تصمیم و اختیار در انتخاب روش زندگی انسان می پردازد و با نگاهی انتزاعی و متفاوت به موضوع اختیار می نگرد. انیمیشن «آخرین پیام آور» نیز با تکنیک تلفیقی تولید شده و نگاهی کوتاه به چند مرحله مهم از ظهور اسلام و تاریخ حیات پیامبر عظیم الشان اسلام دارد.

زارعی با اشاره به انيميشن سینمایی «آقای مهربان» خاطر نشان کرد: این انیمیشن سینمایی در یک قسمت 80 دقیقه ای تولید شده و در جشنواره جام جم نیز نامزد بهترین اثر، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی فضا، بهترین طراحی شخصیت، بهترین انیمیت، بهترین صدا سازی و صدا گذاری، بهترین فیلم نامه، بهترین دست آورد فنی و هنری از سوی هیات داوران شده بود.

مدیر تامین برنامه شبکه پویا در ادامه افزود: انیمیشن "خط قرمز" که پیشتر نیز مورد تجلیل هیات داوران فستیوال بین‌المللی فیلم "نسیم شرقی" کانادا قرار گرفته بود یکی دیگر از محصولات تولیدی مرکز صبا در بخش مسابقه جشنواره امسال سینمای ایران است.

وی افزود: انیمیشن "رقص قاصدک" که بازگو کننده زندگی شهید احمد کشوری است در کنار انیمیشن"صدای پای نوروز"که به بیان اداب و رسوم و سنت های نوروز برای کودکان ایرانی پرداخته و نیز انیمیشن"کودکان کویر" که به نمایش مستندوار زندگی و آداب و رسوم، جغرافیا، پوشش و لباس، کسب و پیشه و ویژگی‌های قومی مردمان کویرنشین ایران یعنی بلوچ‌ها اختصاص دارد ، 3 اثر موفق دیگر مرکز صبا در جشن  سینمای امسال ایران هستند.

زارعی در خصوص انیمیشن«یاور و دوستان» نیز گفت: مجموعه 26 قسمتی «یاور و دوستان» یکی از آثار تولیدی موفق مرکز پویانمایی صبا بشمار می رود که توانسته در جشنواره سینمای ایران، نظر هیات انتخاب بخش مسابقه را به خود جلب کند. این مجموعه انیمیشنی بازگو کننده ماجراهای مردمان روستایی است که با ظلم و ستم حاکمی مستبد به مبارزه بر می خیزند و در این راه تجارب فراوانی را بدست می‌آورند.

مدیر تامین برنامه مرکز پویانمایی صبا  در پایان ابراز امیدواری کرد مرکز پویانمایی صبا با ارتقای کیفی محصولات خود بتواند به رقیبی جدی برای آثار انیمیشن خارجی مبدل شود.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار