سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مردم در استفاده از شیر راحت باشند، چرا که طرح استفاده از پالم در شیر یک بازی رسانه‌ای است.

"محمد حسین قربانی" نماینده مردم آستانه اشرفیه و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با جلسه امروز کمسیون متبوع خود گفت: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت در خصوص بحث مواد مخدر در کشور مباحثی مطرح شد و حدودا تمامی دستگاه‌های اثرگذار در این عرصه نیز به کمیسیون دعوت شدند، این دستگاه‌ها گزارش جامع و کاملی از مبارزه با مواد مخدر در کشور ارائه کردند.  
 
وی افزود: قرار شد تا هر 6 ماه یک گزارش تحلیلی و مقایسه‌ای نسبت به مصرف، کشفیات و عملکرد در رابطه با مواد مخدر به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه شود.  
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به بررسی روغن پالم در کمیسیون بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت اخیرا به بحث استفاده روغن پالم در لبنیات اشاره کرده بود، موسسه استاندارد گزارشی را در این رابطه در جلسه امروز کمیسیون بهداشت مجلس ارائه کرد.  
 
قربانی ادامه داد: در گزارشی که ارائه شده بیان شد که مجوز استفاده از روغن پالم در کشور صادر شده، 50 درصد از روغن‌های مصرفی از جمله روغن سرخ کردنی از همین روغن پالم است، اما مجوز استفاده از روغن پالم در لبنیات صادر نشده است.  
 
وی افزود: برای 6 تا 7 فرآورده‌های مصرفی از جمله بستنی، شکلات، پنیر و.... تقریبا مجوز استفاده از روغن پالم صادر شده بود، اما برای استفاده در لبنیات چنین چیزی نبوده، یعنی در شیر چنین چیزی نبوده، اما اعلام شد که برخی از کارخانه‌های لبنی بسیار محدود از این روغن استفاده کردند.  
 
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس تصریح کرد: مؤسسه استاندارد و لبنیات موظف شدند که حداکثر تا روز سه‌شنبه مقدار مصرفی موجود روغن پالم در لبنیات را به کمیسیون گزارش دهند تا تکلیف این مهم روشن شود و کارخانه‌هایی که از این روغن استفاده کرده‌اند اعلام و تکلیف مردم مشخص شود.  
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در پایان خاطر نشان کرد: خیال مردم در استفاده از شیر راحت باشد، چرا که این یک بازی است که بسیاری از رسانه‌ها انجام داده‌اند و حساسیتی که در ذهن مردم ایجاد شده باید برطرف شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: جلسه ، روغن ، پالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۷:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
گناه مردم که می خواهند لبنیات استفاده کنند چیست ؟ حق ندارند در هیچ ماده لبنی استفاده کنند . شخصی که ماست و پنیر خالص می خرد چه حقی دارند به او لبنیات حاوی پالم دهند؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
چرا اسامی شرکتهای متخلف را اعلام نمی کنند تا مردم با خیال راحت خرید کنند. یک روز میگویید شیر ناسالم است حالا امروز سالم شده؟ چگونه؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
یکی از بهترین وزرایی که تا بحال دیدم وزیر بهداشت است، کارهایی که از سر دلسوزی و وظیفه و به دور از جناح بندی های سیاسی انجام داده واقعا پسندیدست. این بازی ها رسانه ای فقط برای تخریب چهره ایشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
دادن مجوز به ماده ای که برای بدن مضر است وباعث بیماری می شود درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا12
۰۲:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
مهم ورود یک ماده مضر به بدن است حالا چه فرقی می کند که با روغن سرخ کردنی باشد یا شیر که به آن یکی مجوز می دهند به این یکی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
سلامتی مردم اصلا شوخی بردار نیست
Iran (Islamic Republic of)
saied
۰۰:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
چیزی که برای انسان ضرر داره برای چی باید مجوز مصرف بگیره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
قابل توجه وزیر محترم بهداشت

آقای وزیر، این حجمه تبلیغات رسانه ای منفی علیه موضوع شیر نشان از راهبردهای صحیح شما در امر طرح های وزارت بهداشت است.
می خواهند با درست کردن خبرهای نگران کننده وزارت بهداشت را به روزمرگی بیندازند تا نتوانید زیرساخت های بهداشتی را درمان کنید.

ان شالله همیشه موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
حالا بازي باشه يا غير بازي بايد با بازيگر اين موضوع مهم برخورد جدي بشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۲۱:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
استفاده روغن پالم در بستنی و پنیر و .... پس چرا رو بسته بندی محصولات در قسمت مواد تشکیل دهنده توضیح داده نشده که روغن پالم وجود داره؟؟؟
آخرین اخبار