فابیوس: فرانسه ارسال سلاح به نیرو‌های کُرد عراق را بررسی می‌کند

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس و شرکای اروپایی کشورش امکان تحویل سلاح به کردها و عراقی ها را بررسی خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه در حالی که به عراق سفر کرده است،  خشونت تکفیری ها در شمال عراق را " نسل کشی "خواند و اعلام کرد پاریس و شرکای اروپایی کشورش امکان تحویل سلاح به کردها و عراقی ها را به شیوه مطمئن بررسی می‌کنند.

 فابیوس در مصاحبه‌ای با کانال 2 تلویزیون فرانسه گفت: " نیروهای عراقی و کردها باید به طریقی مطمئن به تجهیزاتی دست پیدا کنند که به آن‌ها امکان دفاع از خود و ضد حمله را را بدهد. ما این موضوع را در روزهای آینده با کشورهای اروپایی بررسی می‌کنیم."

این نیروهای کرد تلاش می کنند با حمله تکفیری های دولت اسلامی مقابله کنند.    

 لوران فابیوس گفت: " کردها و به صورت کلی عراقی‌ها درباره تسلیحات به من اعلام کردند خلافت اسلامی(گروه تروریستی داعش) که من آن را " خلافت تنفر می نامم " سلاح های بسیار پیشرفته ای را از ارتش عراق به دست آورده است ."
 
فابیوس در پایان دیدار با نمایندگان اقلیت های مذهبی از جمله ایزدی ها گفت: " در این لحظه که من با شما صحبت می کنم هزاران نفر در کوه سنجار منتظر دریافت آذوقه هستند و در غیر این صورت با جان خود را از دست خواهند داد ."

وزیر امور خارجه فرانس گفت: " در دو روستا حدود هزار نفر محاصره شده اند و 500 زن در یک زندان با تهدید تجاوز رو به رو هستند. دولت اسلامی(داعش) به آنها گفته است که 48 ساعت فرصت دارند از دین خود برگردند و در غیر این صورت کشته خواهند شد. اگر این نسل کشی نیست پس چه اسمی می توان برای آن انتخاب کرد ."  

وی همچنین  تاکید کرد پاریس بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد و نبود تهدید مستقیم علیه اتباع فرانسوی در عراق مداخله نظامی نخواهد کرد اما از اقدامات آمریکا حمایت می کند.

لوران فابیوس تاکید کرد فرانسه در هر شرایطی قصد ندارد به عراق نیرو اعزام کند.

گفتنی است آمریکا روز یکشنبه سومین روز متوالی مواضع تکفیری ها را در عراق هدف قرار داد.

هزاران عراقی که به مناطق کوهستانی فرار کرده بودند در نهایت به منطقه خود مختار کردستان رسیدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار