مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

بازرسی‌ها در دفتر عملکرد به شکل مستمر انجام می‎شود

ملکی در اجلاس سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها گفت: برنامه‌های بازرسی‌ها به شکل مستمر و موردی تهیه و تنظیم شده‌اند تا در نهایت پس از انجام بازرسی عملکرد اقدام کنندگان با اهداف برنامه‌ها هماهنگی داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین ملکی، مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز نخست اجلاس سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها در سخنانی درباره وظایف این دفتر گفت: دفتر ارزیابی  عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح سازمانی وظیفه دارد تا نظام جامع مدیریت عملکرد را در سه سطح سازمان، مدیران و کارمندان اجرا کند. همچنین ‌هماهنگی، پی‌گیری و نظارت بر اجرای نظام ارزیابی عملکرد در سطح سازمان، مدیران و کارمندان از دیگر مواردی است که این دفتر باید به آن بپردازد. همکاری درتهیه و تدوین برنامه راهبردی و برنامه‌های عملیاتی سالانه همه واحدهای تابعه، اعلام میزان تحقق اهداف برنامه و بهره‌وری برنامه‌ریزی به منظور تهیه و تدوین شاخص‌های اختصاصی و همچنین تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیران و کارمندان  براساس بازرسی دیگر وظایفی است که دفتر برعهده دارد.
 
مدیرکل دفتر ارزیابی  عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه بازرسی یکی از نکات تاثیرگذار در اجرای اهداف سازمانی است درباره آنچه این بخش انجام می‎دهد نیز اظهار کرد: برنامه‌های بازرسی‌ها به شکل مستمر و موردی تهیه و تنظیم شده‌اند تا در نهایت پس از انجام بازرسی عملکرد اقدام کنندگان با اهداف برنامه‌ها هماهنگی داشته باشد. همچنین بخش بازرسی وظیفه دارد عملکرد مدیران و کارمندان بررسی و میزان رضایت مندی وتکریم ارباب رجوع را نیز تعیین کند. وی ادامه داد: در جریان برنامه‌های بازررسی تلاش ما این است که در راستای ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با این سازمان تعامل داشته باشیم. به علاوه کشف سوء جریان و مفاسد اداری و  ارائه گزارش‌های لازم به بالاترین مقام اجرایی دستگاه نیز از دیگر ماموریت‌های این بخش از دفتر عملکرد است که از اهمیت وی‍‍ژه‌ای نیز برخوردار است.
 
ملکی با اشاره به اهمیت بحث ارتباطات مردمی و توجه به مطالبات آنان درباره اقدامات دفتر عملکرد در این مورد توضیح داد: برای سهولت در بحث ارتباطات مردمی ما نظام ارتباطات مردمی را در همه دستگاه‌ها و بخش‌های وزرات راشاد فعال کرده‌ایم البته این نظام به شکلی است که امکان ارتباط دو سویه میان مردم و دستگاه را فراهم می‎کند. همچنین سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت که «سامد» نام دارد به شکلی طراحی شده است که سایر اتوماسیون‌های وزارت ارشاد در ارتباط باشد. پیشنهادات، انتقادات و درخواست‎هایی که از طریق این سامانه به وزارت ارشاد می‌رسد هر سه ماه یک‌بار جمع‌بندی و تجزیه و تحلیل شده و در نهایت گزارش آن به مقام وزارت ارائه می‎شود.
 
وی همچنین درباره اینکه این دفتر برای بهتر انجام دادن وظایف خود به چه ابزاری نیاز دارد نیز اظهار کرد:
 
برای آنکه دفتر ارزیابی  عملکرد و پاسخگویی به شکایات بتواند به درستی به وظایف خود بپردازد باید از ساختار تشکیلاتی مناسبی برخوردار باشد. همچنین از آنجا که بخش عمده‌ای از کار ما به ارزیابی عملکرد و بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات اختصاص دارد باید امکان استفاده از فن‌آوری‌های نوین به وی‍ژه سیستم‌های مکانیزه در زمینه ارزیابی و بازرسی در اختیار ما قرار داشته باشد و در نهایت آنکه به همکاری همه بخش‎های وزارت ارشاد و همچنین ادارات کل استان‎ها در این زمینه نیازمندیم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار