نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

اهتمام مجلس برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تداوم اجرای "طرح تحول سلامت"

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در جهت تامین اعتبار مورد نیاز برای تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت اهتمام خود را بکار گرفته است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وبدا؛ دکتر علی محمد احمدی در جریان بازدید خود از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام گفت: طرح تحول نظام سلامت دیدگاهی برای کاهش هزینه ها از جیب مردم بود که خوشبختانه با اجرای آن در دولت تدبیر و امید رضایتمندی بالای مردم بدست آمده است. 

 وی با بیان اینکه در دولت یازدهم، طرح تحول نظام سلامت اقدامی شایسته و ارزنده می باشد که خدمت به مردم در آن نمود بیشتری دارد، ابراز داشت: این طرح با اهتمام وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

دکتر احمدی با بیان اینکه در بودجه سال 93 اقدامات خوبی برای حوزه سلامت برداشته شده است، خاطر نشان کرد: از گامهای خوب و ارزنده ای که از سوی مجلس برای بخش بهداشت و درمان کشور برداشته شده، تخصیص یک درصد از درآمدهای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت است که بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود. همچنین از سوی مجلس تاکید شده که دولت باید سهم حوزه سلامت را به صورت کامل به وزارت بهداشت اختصاص دهد تا بتوان اهداف طرح تحول نظام سلامت به خوبی هر چه تمامتر اجرا گردد.

وی با بیان اینکه در مجموع بخش دولتی و خصوصی در کشور بالغ بر 120 هزار تخت بیمارستانی وجود دارد، ابراز داشت: وزارت بهداشت با این حجم تخت باید جمعیتی بیش از 70 میلیون نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد. لذا در این راستا تلاش بسیار خوب و شایسته ای از سوی وزارت بهداشت در سطح کشور بکار گرفته شده که آثار و تبعات مثبت آن را در سطح جامعه شاهد هستیم.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به سمتی پیش برویم که رضایتمندی مردم را به بهترین وجه ممکن عملی سازیم چرا که همه ما برای اجرای طرح تحول نظام سلامت مسئولیت خطیری برعهده داریم و کوتاهی و قصور در آن می تواند به مردم و اهداف خوب و خیرخواهانه دولت صدمه بزند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت ، اقدامی نیک و شایسته از سوی دولت است که آثار ارزشمند آن به مردم برخواهد گشت و اگر این طرح بدرستی انجام گیرد، افتخاری برای نظام سلامت ما محسوب می شود و به لحاظ آثار مثبت و نیک، ارزش طرح تحول نظام سلامت کمتر از هدفمندی یارانه ها نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: استان ایلام به واسطه محرومیت قطعاً نیاز به تلاش مضاعف تری از سوی همه ما دارد و این امر وظیفه همه ما را دوچندان می کند. مسئولان و کارکنان حوزه سلامت نیز با اجرای این طرح جدید دولت و وزارت بهداشت ، وظایف بیشتر و خطیرتری دارند زیرا انتظارات مردم را همه ما باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وبدا ، طرح تحول ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار