زرافشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای مصوبه حذف تعدادی از مجتمع‌های آموزشی از مهر ماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آ‌موزش و پرورش از اجرای مصوبه‌ی حذف تعدادی از مجتمع آموزشی شهری و روستایی از مهر 93 خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آ‌موزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص حذف تعدادی از مجتمع‌های آموزشی از مهر ماه 93 گفت: مجتمع‌های آموزش و پرورش شهری و روستایی بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل، و برای ایجاد مجمتع آموزشی، اهداف و شرایطی تعیین شده است.

زرافشان با اشاره به این که گزارش پژوهشگاه تعلیم و تربیت آماده و در وزارت‌خانه مطرح شده است، تصریح کرد: بر اساس یافته‌های پژوهشی دستورالعملی را به استان‌ها فرستادیم و در این دستوالعمل یافته های پژوهشی را آورده و در این دستورالعمل به مدیران استان‌ها گفته شده که با توجه به این یافته‌ها و شرایط بررسی مجددی را انجام دهند و در هر مجموعه‌ای را که دارای شرایط است اجازه ادامه فعالیت دهند و هر مجموعه‌ای که شرایط لازم را ندارد و به حالت اولیه خود برگردانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در دستورالعمل‌ ما بررسی را به عهده‌ی آموزش و پرورش استان و منطقه گذاشتیم گفت:‌ همجواری مدارس یکی از این شرایط است. زیرا اگر فاصله‌ی بین دو مدرسه 10کیلومتر یا 2کیلومتر باشد دیگر مجتمع نامیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران می‌بایست بتواند هم‌افزایی ظرفیت‌ ایجاد کند تا مجتمع بتواند از یک ظرفیت بیش‌تری نسبت به مدرسه‌ی تنها برخوردار باشد.

زرافشان از شرایط مدیران به عنوان یکی از دیگر شرایط مجتمع سخن گفت و افزود: مدیر مجمتع می‌بایست حداقل مدرک  فوق لیسانس داشته باشد تا بتواند مدیریت مجتمع را داشته باشد. بنابر این شرایطی که در متن مصوبه‌ی شورای عالی آموزش و پرورش به آن اشاره شده در تشکیل بسیاری از مجتمع‌ها رعایت نشده و نارضایتی را نیز ایجاد نموده است و به طور مثال انتخاب مدیر مدارس می‌بایست توسط مدیر مجتمع باشد و غالبا این اتفاق نیافتاده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ از مهر ماه 93 مصوبه‌ شورای عالی آموزش و پرورش را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصوبه ، شرایط ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قدرت
۱۲:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
اتفاقا مجتمعی که بنده در آن خدمت می کنم بسیار مفید کارآمد است.
Iraq
ضد مجتمع
۱۱:۵۹ ۲۹ تير ۱۳۹۴
آقا حذف کنید. این همه پست اضافی به دردنخور ایجاد شده. اگه میخواین صرفه جویی کنید حتما حتما حذف کنید. نه تنها مفید نیستند بلکه مضر هم میباشند. مثل سرطانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۳
سلام :
اقای ذرافشان به نکته خوبی اشاره کردند وان انتخاب معونین اموزشی واجرایی توسط مدیر مجتمع باشد که متاسفانه مدیرمجتمع هیچ گونه اختیاری در عزل ونصب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۳
مجتمع روستای فقط ضرردارد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
باسلام. با توجه به عدم موفیقت مجتمع های آموزشی خواهشمنداست دستور حذف همه آنها حتی مجتمع روستایی را بفرمائید تا مدیران مدارس خود بتوانند برای مدرسه تصمیم گیری کنند با تشکر (فارس- لارستان)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
با سلام خدمت کلیه عزیزان زحمت کش فرهنگی. من خودم مدیر مجتمع هستم. اگه این مجتمع رو همین الان حذف می کردند بهتر از فرداست. چرا که سه /3 نفر مفت خور داخل مجتمع هستند و هیچ گونه کارایی ندارند. تازه مدیر مجتمع از پس تمام کارها بر میاد. حق معاونت هر معاون حدودا 230000 هزار تومان شایدم بیشتر . اگه این مجتمع رو حذف می کردند و حق معاونت معاونان به عنوان سرانه به مدارس داده می شد چقدر خوب بود؟ متاسفانه جناب وزیر آقای فانی اوایل خوب مانور جهت حذف مجتمع ها می دادند ولی ایشان هم کاسه ای داغ تر از آش شدند.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
من فوق لیسانس هستم ولی مدیرمجتمع نیستم نمیدانم چرامعاون مجتمع هستم
آخرین اخبار