اشپیگل مدعی شد:

ایران به کُردهای عراق سلاح می‌دهد!

یک هفته‌نامه آلمانی مدعی شد که شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ایران و آمریکا برای مقابله با داعش، سلاح برای کردهای عراق می فرستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هفته‌نامه"اشپیگل" به نقل از منابع خبری خود در کردستان عراق، از فرود چندین هواپیمای باربری در فرودگاه اربیل خبر می‌دهد که از ایران به مقصد این فرودگاه پرواز کرده بودند.

بر اساس این گزارش، مأموران اطلاعاتی کشورهای غربی از چند روز پیش شاهد فرود هواپیماهای بی‌نشانی هستند که در محدوده‌ای خارج از محوطه فرود هواپیماهای مسافربری در فرودگاه اربیل فرود می‌آیند. ادعا می‌شود که محموله این هواپیماها سلاح و مهمات برای کُردها بوده است.

 اشپیگل مدعی شد ایران و آمریکا برای حمایت از کُردهای عراق را به منظور جلوگیری از پیش‌روی بیشتر تروریست‌های داعش در خاک عراق همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

دولت آمریکا از هفته گذشته ارسال سلاح و مهمات برای کردها را آغاز کرد. ارتش این کشور همچنین با حملات هوایی به مواضع تکفیری‌ها در پی تقویت نیروی دفاعی پیشمرگه‌های کرد است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرده است که حملات هوایی این کشور علیه داعش پیشروی این گروه تروریستی را متوقف نکرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار