فرماندهان انگلیسی خواستار بررسی حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در عراق شدند

فرماندهان نظامی انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند گزینه حمله به گروه تروریستی داعش در عراق را بررسی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از اسکای نیوز، چند تن از فرماندهان نظامی انگلیس  از "دیوید کامرون" نخست وزیر این کشور خواستند گزینه حمله هوایی به گروه تروریستی داعش در عراق را بررسی کند.

کلنل "تیم کالینز" به کامرون هشدار داد که در صورت عدم اقدامی برای توقف داعش تمدن‌های باستانی در عراق نابود می شوند. وی همچنین سیاستمداران این کشور را به عدم پذیرش "مسولیت اخلاقی" متهم کرد. 

وی افزود:" طی ماه های آتی تمدن های قدیمی در مقابل دیدگان ما محو خواهد شد مگر اینکه وارد عمل شویم."

 وی در ادامه گفت انگلیس در سال 1920 در تشکیل کشور عراق نقش ایفا کرد و اکنون برای کمک به آن مسئولیت اخلاقی دارد.

دولت انگلیس تا کنون با پیوستن به نیروهای نظامی آمریکا علیه داعش در عراق موافقت نکرده است. این کشور در حال ارسال تعداد معدودی بالگرد شینوک برای کمک به دفاع از اقلیت ایزدی به عراق است، همچنین جت های تورنادو برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات به عراق فرستاده است.  بعلاوه لندن متعهد شده تسلیحاتی برای نیروهای کُرد  ارسال کند.

از سوی دیگر ژنرال "مایک جکسون"،  فرمانده حرفه ای ارتش در زمان جنگ عراق بود به روزنامه دیلی تلگراف  گفت انگلیس باید به آمریکا در حملات هوایی ملحق شود.

وی می افزاید هیچ مشکلی با طرح این موضوع ندارم که ما باید در کنار آمریکا در حملات هوایی شرکت کنیم.

گفتنی است آمریکا طی هفته اخیر و با پیش روی داعش به مناطق شمالی با دستور "باراک اوباما"  رئیس جمهور این کشور چند انجام حمله هوایی علیه این گروه راانجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار